vrijdag, augustus 18, 2006

Wat hebben we vandaag geleerd? (1)

Vandaag een duurloop in drie delen. Het traditionele scenario voor de vrijdagtraining. Na eeen korte opwaming, lopen van thuis naar de startplaats, begonnen we aan onze drie ronden van 3,5km. Bij iedere passage roept de trainer de rondetijden. De tijd van de eerste ronde weet ik niet meer, 'k was aan het tateren, toen kon ik dat nog. De tweede ronde hebben we in 17'05" gelopen. Dat ben ik zeker want tateren zat er niet meer in. In de laatste ronde ben ik meegegaan met de kopgroep. Allemaal betere lopers, ik wist dat ik het moeilijk ging hebben en zou moeten afhaken. Het ging echter verbazend goed (toch voor mijn doen), pas in de laatste kilometer heb ik gas moeten terugnemen. Over de laatste 3,5km heb ik 14'45" gedaan. Wel constant in het rood gelopen tijdens de laatste 2km, maar 't is een mooi kleur, en af en toe moet je eens kunnen afzien. Rood was ook het kleur van mijn gezicht. Als de trainer dan vraagt hoe dat het is, met een gelaatsuitdrukking van "die gaat toch niet omvallen", dan heb je geen spiegel nodig om te weten dat je er niet al te fris meer uitziet. Na 1,5km uitlopen was ik terug thuis. De kilo's willen er echter nog niet af, maar ik weiger om te dieten. Ik ben wel veranderd van vitaminedrank. Ik ben overgestapt van Rodenbach op Duvel, maar wel met mate(n). Straks, na het bad, voor den TV. Comedy Factory, Blackadder en Woody Allen. Prachtig!

Geen opmerkingen: