dinsdag, augustus 08, 2006

Training met de honden



Deze morgen (0930hr) een korte training ingelast samen met de honden. Normaal zou het een rustdag worden maar de honden kennen geen rustdag. In plaats van een wandeling was het dus een 1/2hr joggen op 1 van mijn 3 gebruikelijke parkoers. Deze keer niet het stadion maar langs het water dat veel beter is om met de honden te lopen. Dit klein stukje natuur kan je vinden in de borstel- en schoenstreek. Je kan er enkele kilometers lopen op een zachte ondergrond zonder veel last van hinderend verkeer. Soms een mountainbiker maar die vormen geen enkel probleem. Sportieve mensen brgrijpen elkaar ... de meeste toch! Enig probleempje, mijn honden zijn zo nieuwsgierig dat ze overal eens goedendag moeten gaan zeggen (gaan ruiken) bij wandelaars of vissers. Als er andere lopers zijn dan roep ik ze bij mij tot die gepasseerd zijn.
Ik heb 30 minuten gelopen over een kleine 5,5km. Gemiddelde HS:150, wat weer goed was voor 392kcal volgens mijn bescheiden hartslagmeterke. Voor een GARMIN Forerunner 305 moet ik nog een budget vrijmaken. 'T Zal dus nog enkele maanden duren. Wat mij vooral geruststeld is de recuperatie. Na enkele minuten is mijn HS al serieus gezakt. Morgenavond staat er een pistetraining op het programma, zonder honden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

je hebt geen Garmin nodig om een goed gevoel aan een training over te houden, Etienne. En geef toe, we doen het toch allemaal voor dat goede gevoel (en de warme douche achteraf)??

Stefaan zei

Juist, maar die grafiekskes zijn zo mooi.

Anoniem zei

Die mountainbiker, dat ben ik! Ook toevallig zeg (ik herinner mij trouwens het moment dat de foto genomen werd, is toch al een tijdje geleden).