donderdag, augustus 03, 2006

Chippie


Hier is zij dan, CHIPPIE, mijn Kruising (Munsterlander en een deugniet) waar ik geen canicross wedstrijden mee loop. Haar naam had ze al in het asiel gekregen want daar komt ze vandaan. Het liefst speelt ze met Zico (zie hieronder), speeltjes bekijkt ze niet eens. Ik had ze gekozen omdat ik dacht dat ze me nog betere tijden zou laten lopen op een canicross wedstrijd. Helaas, op één wedstrijd heeft ze mij een paar keer doen vallen, de verkeerde kant van de boom genomen (2x), een paar keer "ongegeneerd haar behoeftes gedaan" en dat terwijl baasje zo snel mogelijk naar de eindstreep wilde! Maar dat is natuurlijk geen reden om ze aan haar lot over te laten. Als ik mij opwarm op het parkoer neem ik ze altijd mee. Ze is dus mijn "opwarmhond" geworden.
Haar voorgeschiedenis kennen we niet maar ze was zeer schuw, onderdanig maar zeer lief. Nu heeft ze een hele metamorfose ondergaan. Ze gaat naar alle mensen en dieren, is zeer aanhankelijk en zou met iedereen meegaan. De meeste mensen, ook in de canicrosswereld, zijn zeer lovend over hun hond uit een asiel. Waarschijnlijk omdat ze weten dat je met een hond geduld moet hebben en dat je er vooral mee bezig moet zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi etienne, uiteraard even bij jouw kijken. En zie hier, canicross, leuk, heb ik wel wat over gelezen maar is leuk om iemand te volgen die dat doet. Zal hier zeker met enige regelmaat komen.
misschien leuk om hier eens een log over te schrijven op mijn site!
En wat ga je doen in Kinshasa? Militair??

Stefaan zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.