maandag, augustus 07, 2006

Eerste werkdag na mijn verlof!

0500hr, de wekker loopt af. Opgewekt en tevreden spring ik uit mijn bed om me klaar te maken voor mijn eerste werkdag na het verlof. Enthousiast als een klein kind die op schoolreis mag vertrekken maak ik mij klaar.
Dat is natuurlijk allemaal gelogen, uitgenomen van die wekker om 5 uur. Om 0555hr zat ik al op de trein richting Brussel. Minder volk dan gewoonlijk, er waren nog veel mensen met vakantie! Rond 0805hr was ik ter plaatse en kreeg ik de routine vraagjes van de collega's:"hoe is 't geweest, te kort zeker, ben je er klaar voor ...". De beste vraag die ik kreeg bij onze "ochtendkoffie" was:"Ga je mee een toerke lopen?". Natuurlijk, hoe kan je nu uw werkdag beter beginnen dan met een ontspannend duurloopke. Terug omgkleed en met 2 collega's een duurloop van 55' gelopen. Geen hartslagmeter, geen timing, afstand speelde geen rol, louter op gevoel. Heerlijk, na de douche was ik klaar om ertegenaan te gaan. Alhoewel, veel staat er voor mij niet op het programma. Nog één week cursus en in september vertrek ik voor 2 maanden. Aan "grote" werken moet ik niet meer beginnen. Aan mijne patron, toffe gast en zeer sociaal (deze morgen meegelopen) vraag ik 4 dagen verlof bij. Mijn tweede werkdag heb ik dus maar "wijselijk" uitgesteld tot volgende week woensdag. De overgang mag nooit te brutaal zijn zegt de trainer altijd! Wie ben ik om hem tegen te spreken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tijdens mij 1ste werkdag nà het verlof (vorige week maandag) heeft m'n wekker klacht ingediend wegens slagen en verwondingen.