zondag, augustus 13, 2006

Lopen in plaats van fietsen


Op zondagvoormiddag ga ik normaal fietsen met de fietsclub. Deze keer heb ik echter besloten om te gaan lopen aangezien het deze week niet veel soeps is geweest qua looptraining. Ongeveer 12km heb ik genoten (in groep) van een rustige duurloop.
't Was de eerste keer dat ik de zondagmorgen meeliep met deze sympathieke bende. Hadden ze me op een bepaald moment losgelopen, dan wist ik niet meer waar ik zat. Gezellig, aangenaam tempo, tijd en adem om te "babbelen". De klassieke gespreksonderwerpen zoals:"Kimmeke gezien, Tia zien vliegen, hier heb ik pijn, daar heb ik last ..." kwamen natuurlijk aan bod. Wat heeft dat allemaal opgeleverd buiten bezwete kledij? 1hr13' gelopen over een afstand van een 12km (niet zeker, volgens mij was het meer) met een gemiddelde HS van 145. Goed voor 884 kcal. De DUVEL kan weer zonder schuldgevoelens geconsumeerd worden!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

'k heb me de laatste tijd ook laten leiden door vrienden om nieuwe parcours te ontdekken ... 't motiveert wel om bij te blijven want ik haat verloren lopen (dit laatste als citaat van de moppersmurf)

Anoniem zei

Schol :-)