maandag, augustus 14, 2006

Lopen in vrouwelijk gezelschap


Mannen (en ook vrouwen, geef maar toe),lopen in vrouwelijk gezelschap stimuleert. De macho in ons, hoe klein die ook mag zijn, weet het gezelschap van een vrouw te appreciëren. De blikken van een vrouw langs het parkoer brengt, bewust of onbewust, onze borstkas terug een beetje omhoog.(voor sommige de blik van een man maar het resultaat blijft hetzelfde) De vermoeidheid verdwijnt, het tempo gaat vanzelf een beetje de hoogte in...tot we uit het gezichtsveld zijn verdwenen. Tijdens een wedstrijd komt het nog meer tot uiting. Voorbij gelopen worden door een lichtvoetige gazelle zet u aan om een tandje bij te steken, tegen beter weten in want iets verder moeten we toch lossen. Tijdens mijn laatste wedstrijd kwam ik, op 6km van het einde, bij zo'n jonge deerne. Ze had het wat moeilijk en ik zei dat we er wel nog een paar konden inhalen. Ik nam de kop, het tempo steeg een beetje, de inhaalrace was begonnen. De laatste 2km was het beste eraf bij mij. Teveel kopwerk? Toen zei ze dat we niet mochten opgeven, tempo blijven houden, we konden er nog een paar inhalen!?! Ze nam de kop en ik volgde in soepele tred. Om eerlijk te zijn, die soepele tred trok op niks. Alles geven om bij te blijven. Aan de aankomst liet ik haar, 't zit in mijn karakter, voor mij binnenkomen. Hadden we de laatste kilometers niet samen gelopen dan was ik zeker een tweetal minuten later binnengekomen. Deze morgen met mijn vrouw gaan lopen. 50' over 7km, gemiddelde HS:130. Rustig tempo, een beetje "babbelen".
't Moet niet altijd rap zijn. Het stimuleert!

3 opmerkingen:

Johan zei

Ik ken dat gevoel. Vorige weblogloop zelfs een "gazelle" moeten laten gaan,na enkele kilometers kopwerk. Dat doet geen deugd.

Anoniem zei

Beste Etienne,

We kennen u niet(?) maar toch kom je ons heel bekend voor!
Ik zou ook eens graag met je eega willen trainen. 50 min aan 7 km dat lijkt me een ideaal tempo!
Misschien kunnen we nadien nog iets gaan drinken of gaan eten terwijl jij verder loopt met Zico en Chippie.
U hoeft maar een seintje te geven!

Anoniem zei

haha, heel herkenbaar voor mij als vrouw. Regelmatig als je iemand voorbij gaat kijken ze om en nog eens en je voelt ze versnellen. als je dan goede benen hebt ga ik nog een beetje versnellen :-)
Maar er zijn er ook nog vele die er geen last van hebben.