woensdag, augustus 16, 2006

Nooit te oud om ...

... iets nieuws te ontdekken. Zoals gewoonlijk is de woensdagavondtraining pistetraining. Na 15' opwarming, gevolgd door 3 versnellingen, mochten we ons klaarmaken om te starten met "minuutjes"-training! Hoe die trainers dat toch kunnen verwoorden. Het lijkt zo simpel als ze het uitleggen. Met andere woorden, gedurende 1 minuut tempo gevolgd door 1 minuut duurlooptempo. Daarna systematisch verhogen - 2'(+2)- 3'(+3)- 4'(+4)- 3'(+3)- 2'(+2)- 1'(+1). De afgelegde afstand was onbelangrijk. Ik had het nog nooit gedaan. 't Was niet simpel. Meegelopen met de kopgroep, moeten afhaken bij de laatste 2'. De serie dan alleen afgewerkt. In totaal 32' serieus tempo. Gemiddelde HS:175. Achteraf nog een tiental minuten uitgelopen zodat we toch een uurke bezig zijn geweest. Het aantal km is moeilijk in te schatten, ronden tellen doe ik niet, ik raak toch de tel kwijt. Het waren er in iedere geval veel!
Nog een onbelangrijke mededeling. België - Kazachstan 0-0, triestig. Ik ben gestopt met voetballen, straks stop ik met kijken ook!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het moeilijke van interval om de rondetijden vast te houden.

Anoniem zei

gemisselde hs 175?? Da's al een serieuze wedstrijd die je daar hebt afgehaspeld!

Anoniem zei

gemisseld = gemiddeld hé ;-)