dinsdag, augustus 15, 2006

Een hondentraining


Deze morgen een pittige wandeling met de hondjes afgehaspeld. 't Was niet de bedoeling om te lopen maar ja ... Alle andere actieve bloggers zitten met trainingsschema's en kilometers per week waar ik alleen maar jaloers kan op zijn.(in positieve zin - stimulerend) Mijn honden vinden het in ieder geval niet erg, als ze maar kunnen rondcrossen. Na een korte wandeling heb ik een 15' langzaam gelopen - opwarming - en daarna 6 versnellingen ingelast. Die versnellingen heb ik op het voetbalveld gedaan, telkens zo'n 60m. Plezant om te doen met de honden. Ze denken waarschijnlijk dat ik wil weglopen, Chippie loopt dan meestal voor mijn voeten en Zico probeert in mijn enkels te bijten. Slechts 1 keer gestruikeld. Nadien nog een beetje losgelopen om dan mijn wandeling verder te zetten. Gelukkig heb ik 2 honden die (meestal) goed luisteren en die de andere joggers niet storen. Chippie (het teefke) moet ik wel in het oog houden. Ze is zeer nieuwsgierig, typisch voor een teefje jawel, en voor je het weet staat ze bij een andere wandelaar of hond. Gelukkig is ze geen grote heldin, efkes lelijk naar haar kijken en ze staat terug bij mij (achter mij).(foto: Zico uitgeteld na een training met baasje)
Deze namiddag staat er één van de meest belangrijke evenementen in Izegem op het programma. De kwart triathlon die al jaren doorgaat en een grote traditie heeft in het traithlon milieu. Zeker gaan kijken, er doen weer een paar toppers mee.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bestaan er eigenlijk marathons voor cani-runners? :-)

Anoniem zei

Als ik vroeger met mijn hond ging lopen was het al snel andersom: hij ging zo snel dat hij me letterlijk vooruit trok en ik zo buiten adem was... hij scheen altijd te vergeten dat ik maar twee benen heb en geen vier.

Stefaan zei

* Interessante links voor de canicross zijn: http://vlaamsecanicrossfederatie.be
en http://www.cani-cross.be
* Met onze honden lopen we geen marathons, maar na de wedstrijd ...
* Goeie honden trekken Caroline.