donderdag, november 20, 2008

Uitgelezen!


"De komst van Joachim Stiller" van Hubert Lampo.

Eerst en vooral dank aan ene Geert S (mij onbekend) uit Hooglede. Zijn Naam en adres had hij in het boek geschreven. In plaats van het boek naar de eeuwige jachtvelden te sturen heeft hij het -via via?- afgegeven aan het Kringloopcentrum. Dit boekje zal nu een 2de leven krijgen op mijn boekenplank.

Niet het hoogtepunt in mijn kastje met boeken maar wel eentje dat ik graag heb uitgelezen. De lichte spanning wordt aangehouden tot op het einde. Een boek dat je niet te lang mag laten liggen want dan raak je (ikke) den draad kwijt. De schrijver gebruikt nogal graag "geleerde" woorden (maw: woorden die ik niet al te goed kon plasseren) maar dat hinderde in feite niet. Kwam moeilijk op gang maar na enkele bladzijden deed het me toch meer en meer goesting krijgen om verder te lezen.

Gekocht in het Kringloopcentrum, kostprijs: 1,50Euro. Kwotering: 3/5.
--------------------------------------

"Godverdomse dagen op een godverdomse bol" van Dimitri Verhulst.
Na de "Helaasheid der dingen" zou en moest ik nog een Dimitri lezen. Zo sterk was De helaasheid, zo zwak is de Godverdomme. 'k Ben nog altijd fan van den Dimi maar hij moet natuurlijk geen boeken meer schrijven als deze. Eigenlijk geen verhaal, 't lijkt me meer een -niet geslaagde- chronologische volgorde van feiten door de eeuwen geen. Als onderwerp is er ene (en/of velen) " 't " waar ik (de lezer) geen enkele keer verwantschap mee voel. Ook het veelvuldig en onnodig gebruik van dure woorden was ambetant. Dat gaf me wel het voordeel dat ik soms de woordenboek erbij moest nemen en dus toch nog interessante lektuur bij me had. Met veel moeite uitgelezen.
Niet gekocht maar gekregen (gelukkig maar). Dank u HUMO. Kwotering: 2/5.
-------------------------------------------
Begonnen aan "De deal" van John Grisham!

3 opmerkingen:

Cremke zei

Aan een marathon van boeken begonnen.

Anoniem zei

Sommige boeken aan alle prijzen te duur anderen daaentegen onbetaalbaar!!

Gunther Selena Cujo Dorit zei

In Cuba heb ik van een reisgenoot "Vrouw Verona daalt de heuvel af" van Dimitri Verhulst gelezen. Het enige positieve was dat de hoofdpersonage een hondenfreak was...