maandag, november 10, 2008

BK Canicross te Maldegem-Klijt

Vandaag -gisteren in feite- heb ik deelgenomen aan de canicross te Maldegem-Kleit. Een prima organisatie op poten gezet door Tony Van Oost en zijn uitstekend team. Alhoewel ik niet kon meedingen voor een plaats op het kampioensschappodium was ik toch van plan om goed te presteren. Zeer veel duo's waaronder veel Franstalige vrienden zorgden voor een spannende wedstrijd. Het parkoer -6650m- was vrij lang voor een canicrosswedstrijd. Door de regen van de laatste dagen lag het er ook zeer lastig bij. Een gevarieerde omloop met een klein stukje asvalt, boswegen, akkers en weiden. Te snel gestart maar het is moeilijk en eigenlijk niet te doen om uw hond in het begin af te remmen. 't Is het baasje die maar moet zorgen dat hij mee kan door genoeg te trainen. Die snelle start heb ik dus moeten bekopen op het einde. De laatste 2 km's (of was het reeds vroeger) waren aan een slakkengangetje. Compleet erdoor, benen loodzwaar, pijnlijke knieën. Mijn resultaat, en het weerspiegelt perfect wat ik op dit ogenblik waard ben: 30'34" goed voor 13,053km/hr. Een verdiende (?) 15de plaats in de categorie GIANTS M. (Giants M = de ervaren lopers :-) ). Om eventjes te vergelijking en om u een idee te geven tegen wie ik het moest opnemen. Pierre Oreins, de Belgische kampioen 2008 in deze categorie, had maar 21'52" nodig. Een gemiddelde van 18,247km/hr op een lastig parkoer!
't Was weeral lang geleden en ik heb maar aan enkele crossen kunnen deelnemen maar volgend jaar zal ik een poging doen om aan alle wedstrijden deel te nemen.

Ook sportievelingen Selena en Gunther met boxer Dorit waren van de partij. Beiden liepen een zeer goede wedstrijd. Aangezien Gunther aan de korte cross deelnam konden we niet uitmaken wie de Leffe had verdiend. 't Zal voor de volgende gelegenheid zijn. 'k Zal beginnen sparen want Gunther liep aan een gemiddelde van > 15km/hr.

Pieter, ivm de dikke madam, 'k had da wel begrepen zulle. 't Was een -niet zo humoristisch geslaagde poging van mij- om het in mijn blog ten berde te brengen. Pieter, die Post It's met FAP! op. Is dat een vreemde (Scandinavische?) taal en betekent het "borst"?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

In '15' komt ook een '1' vvor hé, da kan de nummer '20' niet zeggen!!
Voilà, weeral een staaltje pure logica weggegeven zie; m'n maandag kan al niet meer stuk ;-)
Prociat met je '1ste + vijfde' plaats dus!

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Weet nog niet wat ik volgend jaar ga doen, kort of lang, maar we weten wel al dat we met Canicross doorgaan, ook al blijft agility een hoofdrol opeisen. We zouden ook graag eens echt aan BK en evt. EK deelnemen, het laatste mag dan wel niet samenvallen met het NK agility.
En die Leffe, ik moet toegeven dat ik er gisteren maar een paar uit kon, het zware weekend had zijn tol geëist, entijdens de toch wel heel lange ceremonie heb ik een klopken van de hamer gekregen ;-);-);-)
Tof dat je er weer bij was !

Femke zei

Ik kan dat zeker zeggen aan mijn papa, maar of dat hij gaat luisteren... Hij zal zien volgend seizoen hoe het met zijn knie zit. Hij mag van mij gerust weer Belgisch kampioen worden!

Cremke zei

Hopelijk zijn die loodzware benen en pijnlijke kniën vlug verdwenen. Want morgen staan er nog wat extra kilometers op 't programma