maandag, januari 14, 2008

De Louis Persoons Memorial Marathon (2)

42,195km - 4hr12'49" - 10km/hr - 150 - 3255kcal


Een geslaagd weekend, dat is het minste wat we kunnen zeggen. Ondanks mijn (zeer) slechte voorbereiding ben ik tevreden over mijn deelname.


Traditiegetrouw nam ik de plaats in die mij toekomt en start ik dus altijd achteraan. De ervaren mannen hadden mij reeds gewaarschuwd:" geen goeie voorbereiding, langzaam starten!" En dat heb ik dus ook gedaan. 7 ronden van 6km met een aanloop van 195m was de uitdaging. In de 2de ronde kwam ik Koen tegen die net bezig was met een onvermijdelijke pi(t)sstop. Een tijdlang zijn we samen gebleven babbelend over vanalles en nog wat, maar vooral over Club Brugge en een beetje Kortrijk -dat om Frank Spencer te plezieren- Frank was trouwens een goede supporter en motivator, dank u wel. Als onervaren marathonloper zweeg ik, maar tijdens het babbeltje met Koen werd het tempo altijd maar rapper en rapper. 'k Was content toen Koen zei dat we wat vaart moesten minderen. Daarna is Koen wat stilgevallen, zijn blessure begon zijn tol te eisen. Mijn snellere tijd heb ik dus voor een groot deel aan Koen te danken! Onderweg werd ik ook nog aangemoedigd door een voorbij vlammende canicross-ster Chantal Coenen, bezig aan haar 12km wedsrijd.

Tijdens de voorlaatste ronde kreeg ik het gezelschap en aangemoedigen van niemand minder dan superatleet Eric. Eric Caluwaerts won de 1/2 marathon met grote voorsprong, klasse. (voor alle duidelijkheid, Eric was een rondje aan het uitlopen). Alles bleef relatief goed verlopen tot de laatste ronde. Stijfheid en zware benen waren een overheersend gevoel en de verschillende stroken vals plat uit de eerste ronden werden nu als serieuze cols ervaren. Toch kwam ik aan de eindstreep met een goed gevoel. 't Moest niet veel verder zijn maar had ik me kunnen inschrijven voor de volgende editie dan had ik het direkt gedaan.

Aan de aankomst: een appeltje voor de dorst en reclame maken voor de canicross-sport.

5 opmerkingen:

Dirkjogt zei

Mooie verstandige marathon gelopen. Dikke proficiat met deze flinke verbetering van je PR!!

Roadrunner-69 zei

Van harte gefeliciteerd met je resultaat.

Anoniem zei

Zoveel karakter in het begin van het seizoen. Ik heb nog geen zin in marathons zenne. Beke later misschien.
Proficiat wi!

Anoniem zei

Nogmaals proficiat met je prestatie .. en ik ben blij dat ik toch ietsje heb kunnen bijdragen!

RunningRonald zei

super gelopen Etienne!! gefeliciteerd!!!