vrijdag, februari 20, 2009

Morgen feest

Morgen staan we weer paraat om deelnemer te zijn op het doopfeest van Emelie. Dochtertje van dochter Sofie. Een ideaal moment om mijn nieuw kodakske boven te halen.

Vandaag niet gelopen, morgen zal het er ook wel niet inzitten, 't zal voor zondag zijn. Vandaag ontbrak mij de goesting, motivatie en vooral mijn knie die er blijkbaar efkens genoeg van heeft.

Nutteloze weetjes:
Izegems voe nie Izegemnoars: de oplossing
* droenkeléte = dronken vrouw
* dullebette = drieste vrouw
* 'n Vrommins me pak an = een dikke vrouw
(Bron:"1001 maal Izegems" van Rudy Balcaen, Jan & Ward Bogaert. Drukkerij Bogaert Izegem)

In mijn mailbox:
2 Brugse dakdekkers tijdens de 'schafttijd':
- 'e je gie da ook da jen termos lekt als tie in je kaba zit? de kaffie zit weere tussn m'n stuttn verdoeme...'
- 'ik en dor etwa ip gevoendn wi, kiek wa da kik over m'n kaffiepulle trekken, azo lekt da nie mi..' (de collega toont een thermos met een condoom erover..)
- 'Wor oal je gie da, zo'n cajouchou??'
- 'Geweune, bie d'n apothekere'
- 'Aja dadde.. prakties e, k moen dad ook en..'

's Avonds na het werk ging hij dus nog vlug even bij de apotheker langs..:

- 'Madam, ik zoekn zo'n kajouchou voor over m'n pulle...'
- 'ja meneer, ik vermoed dat ik begrijp wat je bedoelt, en hoe groot moet dat ongeveer zijn meneer..? '
De dakdekker toont met z'n handen hoe groot z'n thermos is (30cm, 10cm diameter..)
- 'Amai da's groot' zegt de apothekeres..
- 'Ja madamtje, je moe weetn, als me wiender goan dekkn, ton is da voor e hjeeln dag e!!'

1 opmerking:

Anoniem zei

wacht effe ... recapituleren ... het ontbrak je aan goesting (da's géén excuus hé vriend), motivatie (absoluut gebuisd als niet loop-reden) en uw knie???
OK, da laatste vind ik dan weer wél een goed excuus.
Denk eens goed na waar je voor het laatst je knie hebt gelaten ;-))