zaterdag, februari 14, 2009

Eindelijk

De kogel is door de kerk. Al enkele jaren wou ik een deftig foto-appareilke kopen maar het werd telkens uitgesteld. Deze namiddag, na wel 20 keer er voorbij te hebben gelopen, 21 keer de "ingrediënten" te hebben gelezen van de inhoud, heb ik uiteindelijk de beslissing genomen om het machientje te kopen. Aan de balie de "doos" gaan vragen maar de verantwoordelijke verkoper was er even niet. Nog wat rondgelopen en mezelf en de verkoper nog 5 minuten gegeven. Was hij er niet, dan trapte ik het af. Hij was er, net op tijd. (kon ook 6 minuten geweest zijn)

En nu staat hij hier. De doos is zelfs nog niet opengedaan. Sebiet begin ik eraan. 't Is nu wel een tijdje afgelopen met "kopen voor de hobby(s)".

En wat is het geworden. De NIKON D910 + 18-105 VR. In eerste instantie wou ik voor een slagske minder gaan maar een "deskundige" op 't werk kon mij vertellen dat enkel de D90 (en hoger) een CMOS bezat (bij NIKON) en dat dit een serieus verschil uitmaakte. Ik had al overwogen om mij een CANON aan te schaffen (die hebben allemaal CMOS) maar ja ... 'k had al 2 boekskes van NIKON gekocht. Nu ga ik leren hoe het toestel aan en uit te zetten. Volgende maand kan ik misschien een eerste foto "bloggen".

Nutteloze weetjes:
Izegems voe nie Izegemnoars:
*babbelkoesse = kletswijf
*beuterklutsre = onnozelaar, prutser
*'n Blauwmeske doen = naar 't café ipv de kerk
later meer Izegems
Bron:"1001 maal Izegems" van Rudy Balcaen, Jan & Ward Bogaert. Drukkerij Bogaert Izegem)

3 opmerkingen:

RunningRonald zei

klikt goed, veel plezier met je nieuwe high-tech-foto-apparaat

Anoniem zei

zorg er maar voor dat er nog tijd overschiet voor het lopen ! Toen Vincent zijn camera kocht heeft hij daar ettelijke uurtjes aan 'geprutst'. Gelukkig liepen we toen nog niet zoveel ;-)

Anoniem zei

Ton den beuterklutsre een blauwmeske gedoan had, ging die babbelkoesse 't overoal goan kommeren....