dinsdag, februari 17, 2009

FACEBOOK - Veiligheid

Vandaag was het rustdag. Gene meter gelopen maar dat zal ik morgen goedmaken. Dan staat er een duurloop op het programma in te Duisburgse bossen.

Vandaag iets meer te weten gekomen over de (on)veiligheid van Facebook en aanverwanten zoals My Space, enz. Er zijn een aantal regels te respecteren maar wist u dat:
=> als u een "porreke" of verzoek tot "vriendje" krijgt dit al genoeg is om de vrager 30 dagen lang toegang te geven tot uw profiel. Zelfs als u het verzoek negeert of maw geen vriendje wilt zijn met de aanvrager.
=> Eénmaal "iets" op Facebook geplaatst te hebben zelfs na delete de info aanwezig blijft.
Daarom, pas op met het publiceren van cijferkes ... eender welke. Ook persoonlijke info en foto's kunnen u in de problemen brengen. Identiteitsdiefstal op het internet is een wereldwijd probleem!

Nu ben ik weg, 'k moet nog "Facebooken".

Nutteloze weetjes:
* Een pinguin kan bijna twee meter hoog in de lucht springen.
* Witte haaien kunnen bijna drie maanden overleven zonder voedsel.
* Een vrouwelijke oester kan gedurende haar leven tot 100 miljoen jongen voortbrengen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Och Etienne ze weten van mij al alles!

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Ik heb geen geheimen ,en als ik er eentje hebt dan verklap ik het dan nog zelf duuuus ,maar toch mercikes voor de inlichting

Jogginggirl zei

Onveilig, bah neen, naar 't schijnt kunt ge zelfs uw visa nummer en code in uw profiel zetten zonder dat er daar ook maar iemand misbruik van maakt :)

En think before you post is helaas vaak so true but too late op "tinternet"..

Niet alleen facebook btw , van breezersletjes op Flickr tot zeverpesterijen op blogs : you never know who will read whaterever, whenever and with what purposes !