dinsdag, juli 01, 2008

Sonthofen



Verleden week zondag vertrokken met de nationale militaire schuttersploeg (geweer) naar Sonthofen (Duitsland) voor de deelname aan een internationale wedstrijd.


Foto boven: de regerende wereldkampioen ERDEM Hakan uit Turkije die zich klaar maakt voor zijn wedstrijd.


Ambiance genoeg 's avonds tijdens de voetbalwedstrijden Duitsland vs Turkije en Spanje vs Rusland. Aangezien de desbetrefende delegaties ook aanwezig waren was er na de schietcompetitie een uitstekende sfeer in onze, voor de gelegenheid ingerichte, CISM bar met groot scherm.

Foto boven: verbroederen met de Nederlandse en Ierse delegatie.

De organisatie was uitstekend, Duitse "groent-liech-heit" (op z'n Pfaffs). Prachtig weer en een schitterende omgeving. Eén keer gaan lopen in deze bergstreek, 't was niet simpel.

Er werd ook een culturele uitstap voorzien en dit keer werd de plaatselijke brouwerij bezocht.



Een week die niet beter kon verlopen tot we op de Nederlandse autostrade terechtkwamen. Een schroothandelaar had een deel van zijn lading verloren. De auto voor mij reed over een metalen "baar" die omhoog werd geslingerd en in mijn voorruit terecht kwam. In een reflex heb ik het stuur omgeslagen en na de knal mij wat verder op de pechstrook kunnen zetten. Mijn begeleider had gelukkig niks (de inslag was aan zijn kant). Dat het metaal niet in het midden maar op de zijkant insloeg is ons groot geluk geweest. Licht vooraan kapot, motorkap met een serieus gat erin en de voorruit kapot. We hebben chance gehad.

Geen opmerkingen: