maandag, juli 14, 2008

Marathontraining

5662m - 30'47" - 11km/hr
Vandaag dag 1 van mijn 12-wekenschema als voorbereiding op de marathon van Brussel. Eens zien hoelang ik dit zal volhouden. 'k Zal het wel een beetje aanpassen zodat de trainingen met IVAC niet verloren gaan. De intervaltrainingen (pistetrainingen) zal ik dus op de woensdag doen. Op vrijdag loop ik ook dus zal er al geschoven worden ... 't begint goed. Ook de rustdagen zal ik "verleggen" zodat het schema een beetje meer op mijn "maat" zal zijn. De aantallen moeten normaalgezien blijven alsook de km's en tijden die ik moet presteren.
Voorzien eerste week:
-maandag rust (mijne DINSDAG)
-dinsdag (mijne WOENSDAG)
10 min inlopen Long Slow Distance
4 x 6 min sneller dan looptempo marathon, rec. 5 min loslopen Intensieve duurtraining
15 min uitlopen Long Slow Distance
Totaal: 10.5 km
-woensdag (mijne DONDERDAG)
30 min jog (5 km) Herstelloop
-donderdag (mijne VRIJDAG)
60 min rustige duurloop (10 km) Long Slow Distance
-vrijdag rust (mijne ZATERDAG)
-zaterdag (mijne ZONDAG)
90 min zeer rustige loop (15km) Long Slow Distance
-zondag (mijne MAANDAG)
30 min jog (5-6 km) Herstelloop
Totaal: 274 minuten ( ongeveer 45 kilometer)
In feite ben ik nu begonnen met de zondagtraining zodat alles een beetje juist uitkomt. 'k Zie nu ook dat ik de zaterdag zal moeten lopen als ik zondag met de vrienden wil gaan fietsen. 't goat were lange deurn.

Geen opmerkingen: