zondag, februari 10, 2008

Volkstoeloop te Lampernisse

13,5km - 1:09:19 - 11,7km/hr - GHS:151

* Met een vaste groep, met de originele naam "de zondagmorgenlopers", om 08.45hr gestart voor een rustig duurloopje. Na enkele km's splitste de groep zich. Eén groep koos voor een kortere duurloop (*/- 1hr), ik liep met de andere groep mee die iets langer liep. 't Is belangrijk dat ik km's maak. 't Was een aangenaam loopje in aangenaam gezelschap met een pittig tempo naar het einde toe.

* Met dit zalig weertje heb ik -samen met de vrouwkes- besloten om naar het middelpunt van Vlaanderen te trekken namelijk Lampernisse. Daar waren er een paar Ransuilen te zien, een zeldzaamheid tegenwoordig. Dat we de enigen niet waren kun je zien op de foto's hieronder. De ransuil, een vogel met ezelsoren is een kunstenaar in het camoufleren. 't Was verdorie niet simpel om de vogeltjes te zien in hun boom. 'k Vroeg mij af wat ze van ons dachten, een groep mensen die daar naar boven stonden te gapen om foto's te "trekken".
* Met een frisse Rodenbach in Resto De Vrede te Diskmuide en een lekkere spaghetti terug in Izegem was het al bij al een geslaagde namiddag.


Foto boven: Wie zoekt die ... op zijn minst 3 uilen. De grootste had het fototoestel in zijn hand.

Foto boven: "Op zoek naar den uil", 't kon een Jommekes album zijn.


Er waren er zelfs met een dikkere ... lens dan ik!

Over het muurke gluren en naar het vogelke kijken.
(Pa, Laura, Ma, Linda)

Geen opmerkingen: