zaterdag, oktober 20, 2007

Hondenasiel & Kringloopwinkel

Geen training aangezien ik morgen weer in de "wei" moet voor de voorlaatste canicross. Plaats van het gebeuren is Peizegem. VT4 zal aanwezig zijn om onze groeiende sport op een latere datum te presenteren. Eindelijk zullen hun kijkcijfers met een ruk omhoog gaan.

Deze namiddag een bezoekje gebracht aan het dierenasiel te Zwevegem. Triestig hoe sommige mensen hun huisdier als een wegwerpartikel "gebruiken" en het zonder probleem dumpen. Gelukkig zijn er daar een aantal vrijwilligers bezig die deze verlaten honden en katten opvangen en hen de best mogelijke zorgen geven. In zo'n asiel zijn het niet altijd probleemhonden of bastaardhonden die men aantreft, integendeel. Trouwens met bastaardhonden is er niks verkeerd. Mijne Chippie is er zo eentje en komt ook uit een asiel. Het is een lieve, sociale hond die nu op een normale manier deel uitmaakt van onze "roedel". :-)

Ik had wel gehoopt dat hij me meer zou helpen op een canicrosswedstrijd maar dat zit er niet meer in.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bezoekje te brengen aan de kringloopwinkel. (naast het asiel) 't Was het goeie moment want er werd onder andere rode en witte wijn geschonken van Oxfam. Niet slecht. De boekenafdeling was de plaats waar ik mijn tijd heb gespendeerd en daar heb ik wel weer interessante boeken gevonden -en gekocht- zeker.

Nutteloze weetjes:
* Het hart van een blauwe vinvis slaat slechts 9 keer per minuut.
* Varkens kunnen -terwijl ze op hun 4 poten staan- niet naar boven kijken.

Geen opmerkingen: