woensdag, januari 10, 2007

Normaal gezien

zou ik vandaag 2 trainingen afwerken. Dat is niet gebeurd maar het was niet mijn schuld. Na het doktersbezoek deze morgen heb ik een voorlopig loopverbod gekregen. Het probleem, mijn linkerenkel die blijft pijn doen, waarschijnlijk een ontsteking. Zijn verdict was; pillen slikken -Feldene Lyotabs- , zalf smeren -Extrapan- , ijsbehandeling -gewoon kraantjeswater is goed-
Toen ik bijna zijn kabinet verlaten had vroeg ik hem of ik nog lichtjes kon trainen, aan een zeer traag tempo, voor een korte periode, op een zacht en effen terrein? 10 dagen niet lopen was zijn antwoord. Toch, in zijn stem had ik een kleine aarzeling gehoord. Volgens mij had hij een kleine risicomarge ingebouwd. De 10 dagen zal ik reduceren tot 7. Volgende week woensdag zal ik een testje doen. Ik zal braaf mijn pillekes nemen en de zalf zijn werk laten doen. 7 dagen zal dan wel voldoende zijn. Eén van de belangrijkste punten in een trainingsschema zijn de rustdagen. Wel ik zal nu voor 7 dagen keihard mijn schema volgen en zeer belangrijk bezig zijn.

2 opmerkingen:

Johan zei

Doe het toch maar rustig. Ik zou ook wel minderen tot 7 dagen maar wel direct stoppen bij pijn. Ook rustig terug opbouwen. Ik weet het, 't is nie gemakkelijk. maar je hebt toch nog een kleine 2 maanden tot vilvoorde. allez succes met je herstel.

Anoniem zei

NEE! JE MOET DOEN WAT DE DOKTER ZEGT!!!!!
Nu laat ik je de keuze: doe naar mijn woorden (en wacht dus 10 dagen) of naar mijn daden (en ga seffens lopen) :-)