zondag, januari 21, 2007

Herbegonnen

35' - 5,83km - 10,7km/hr - 140


Deze morgen mijn 93ste comeback gemaakt. Op verschillende plaatsen iets gevoeld -mankementjes- die ik een dikke 15 jaar geleden nog niet voelde. Alles zal wel te maken hebben met de leeftijd maar het hinderde me niet tijdens het lopen. Na enkele kilometers waren de spieren opgewarmd en de kleine ongemakken verdwenen als sneeuw in de zon. Prachtig weer om te lopen en eveneens prachtig om weer te kunnen lopen zonder noemenswaardige pijn. Mijn trainingsschema begint officieel op dinsdag. Het schema dat ik gebruik, bij gebrek aan een persoonlijke trainer, komt uit Runners World. Het is de marathonvoorbereiding met 4 trainingen per week. Ik heb het een beetje aangepast omdat ik de trainingen met IVAC op woensdag en vrijdag niet wil missen. Er sneuvelt één rustdag, er komt dus één training bij, en één rustdag zal van plaats veranderen. Het schema zal zeker niet strikt gevolgd worden en zal naargelang de beschikbare tijd en de reactie van mijn versleten lijf moeten plooien naar de noden van Etienne en ook naar die van het vrouwke vrees ik. Enige doel(en) dit jaar, klaar staan voor het canicrosscriterium en hopelijk de marathon.

Aan alle hondenbezitters die regelmatig met hun hond op stap gaan, rij voorzichtig en hang de macho niet uit door te geweldig op te trekken!


Geen opmerkingen: