dinsdag, september 02, 2008

Marathontraining

10,25km - 1:00:53 - 10,10km/hr

Rustige duurloop met een klein beetje, heerlijk verfrissende, spray-regen.

De maand augustus is dus de meest produktiefste geweest. Goed voor 187,2km in 19 trainingen en/of wedstrijden. Week 31 (einde juli-begin augustus) was de week met de meeste km's namelijk 60. 'k Heb ook 3 weken met 0 km's en april was goed voor 19km en dat in 3 sessies. In totaal heb ik nu 820km afgelegd in 91 trainingen. Voor verbetering vatbaar, ik weet het. In vergelijking met de meeste blogger-lopers zit ik een beetje aan de lage kant. Maar 'k heb het altijd meer van karakter dan van talent moeten hebben dus de marathon(s) blijft op het programma staan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien een kleine randbemerking over "Dwars door Izegem".
Gene kritiek hoor, want zoals steeds zal het weeral tiptop in orde zijn bij Ivac.

Maar ik heb al van verschillende tragere lopers - waarbij ik voor alle duidelijkheid zelf ook bij hoor - gehoord dat 12 km/u te snel is als gezamelijke 23 km-aanloop.

Vandaar mijn suggestie :
Misschien splitst men beter in twee groepen : ene aan 10 km/u (buiten competitie) en ene aan 12 km/u.

Misschien praktisch iets moeilijkers, maar ik denk dat je op die manier veel meer lopers gaat bereiken.

Veel sukses !

Anoniem zei

Etienne,wat betreft je trainingsarbeid,dat is toch goed zeker,ok 820 km in augustus????dat moet ik verkeerd gelezen hebben,daar heb ik minstens drie maand voor nodig!!!mijn maand gemiddelde ligt tussen de 250 en 300 km,en ik vind dat meer dan genoeg,er kruipt ook tijd in!Sorry juist gezien 187 km,dat lijkt mij heel erg normaal,de kwaliteit van trainen is toch ook erg belangrijk en de kwantiteit ook,maar iets minder,niet????