donderdag, september 25, 2008

Boeken

Na sporten, en dan vooral lopen -zo lang en zo ver mogelijk- zijn boeken lezen mijn tweede "bezigheid". Geen bibliotheek want ik wil mijn boeken houden. Mijn laatst "aangekochte" boek (dank u Humo) is die van Dimitri Verhulst. De originele titel is "Godverdomse dagen op een godverdomse bol". Volgens de auteur een ander boek in vegelijking met zijn bestseller "De helaasheid der dingen". Het mag anders, als hij hetzelfde niveau haalt dan zal ik dit boek gaarne lezen.

Na de vraag van Vitalski of zijn boek "Behekst - De geur van nat haar" nu zo slecht was (gekocht in de afprijzing) beloofde ik om het boek direkt te lezen. Een blunder die ik volledig op naam schrijf van Lariam. Ik had het boek al gelezen maar ... wist het niet meer. Na de eerste regels van bladzijde 1 wist ik het weer wel. Dochter Laura zei me nog dat ik haar het boek had gegeven omdat ik het zo goed vond. Dus Behekst is een goed boek! En er staan geen "triljarden mankementen" in. Het zijn er veel minder, 'k heb ze zelf geteld.

Lariam was het geneesmiddel dat ik moest gbruiken tijdens mijn 11 weken Kinshasa. Bij veel (de meeste) andere naties was het gebruik van Lariam verboden. Voor de Belgskes was er blijkbaar geen probleem. De stoere boerenzonen uit het vlakke land konden blijkbaar tegen deze complexe pil.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een absolute aanrader : "Mevrouw Verona daalt de heuvel af", ook van Dimitri Verhulst. Bestaat ook in de vorm van 2 luister-cd's. Sportieve groeten,
Sven