woensdag, september 03, 2008

Geen training

Linda gisteren naar het ziekenhuis te Kortrijk gebracht. Deze namiddag te horen gekregen dat de (voorziene) operatie zonder problemen is verlopen en dat ze binnen enkele dagen terug naar huis mag. Daardoor is mijn trainingsschema er iets anders gaan uitzien maar dat is helemaal niet erg. Na de huishoudelijke taken en het op en af rijden van Izegem naar Kortrijk blijft er natuurlijk weinig tijd over om een duurloop in te lassen.

Mijn boekenkast is terug 3 stuks rijker geworden aangezien ik mijn dotatie voor dit kwartaal moest inslaan. De optie 2 kopen + 1 gratis heb ik weer eens toegepast. Mijn keuze viel op "Het verloren Labyrint" van Kate Moss, "De terugkeer van de dansleraar" van Henning Mankell en aangezien Laura mee was koos ze ook een boek en dat werd "Sex and the City" van Candace Bushnell. Het zou een bestseller zijn maar ik weet in de verste verte niet waarover het zou kunnen gaan.

Gisteren nog een reactie gekregen van Frank Spencer ivm Dwars door Izegem. Een zeer terechte opmerking overigens waarin ik hem volledig kan volgen. Ik heb ook al deelgenomen aan deze wedstrijd en de 12km/hr waren voor mij ook (te) rap. Van versnellen kwam er toen niet veel meer in huis. De mensen van IVAC zijn zich daarvan bewust maar trager lopen zal dan weer te traag zijn voor veel andere lopers en dan zouden die afhaken.
Hoe meer lopers aan de start hoe beter natuurlijk maar het is niet de eerste prioriteit, wel een zo goed mogelijke organisatie op poten zetten. De oplossing met 2 groepen zou natuurlijk ideaal zijn maar ... het aantal medewerkers ontbreekt ons. Voor 1 groep hebben we nu al tal van medewerkers en fietsers nodig (en motorijders + politiebegeleiding) om overal de kruispunten op tijd af te zetten. De fietsers steken het lopers-peleton telkens voorbij en rijden van kruispunt naar kruispunt om het verkeer tegen te houden. We proberen de lopers een zo goed mogelijke wedstrijd aan te bieden en dit voor een zeer democratisch bedrag (inschrijvingsgeld).

Iedereen kan en mag reageren op de wedstrijden. Met opbouwende kritiek kunnen we alleen maar beter worden en kunnen we onze filosofie of gebreken uitleggen. Cremke gaf zijn (zeer gewaardeerde) beoordeling over onze Kastelenloop en nu kreeg ik dankzij Frank de mogelijkheid om een woordje uitleg te geven.

Geen opmerkingen: