woensdag, september 30, 2009

Antenne jagers

4,65km - 29'36" - 9,4km/hr + sauna :-)


De 3de opeenvolgende dag dat ik loop. Dat is lang geleden. Normaal had ik het vandaag enkel op een sauna gehouden maar de collega's hebben ervoor gezorgd dat ik toch meeging. Guy zei dat hij een heel rustig en kort toerke ging lopen. Had Regis dat gezegd dan was ik niet meegeweest. Maar Guy loopt graag korte rustige toerkes. Dat zat dus "safe". 't Was in feite een half uurke actief zonnen. 't Is hier inderdaad nog altijd een prima weer.

Deze voormiddag hadden onze Duitse wapenbroeders een promotie te vieren. We mochten deelnemen. Een kwartier buiten staan en luistern naar de baas die de oorkondes aflas. Gelukkig dat we waren. 'K Had nog geprobeerd met te zeggen dat het voor de Belgen verboden is om aan zoiets deel te nemen of er zou een drink op moeten volgen. 't Lukte niet.

Wel kwam er iemand van ons (Belgskes) in contact en in gesprek met andere nieuwsgierige Duitsers. Eentje vroeg hem hoe het zat met onze eenheid van de "Antenne-jagers"? Antennejagers???? Nooit van gehoord.
Terug in de klas vroegen we onze lesgevers wat dat kon zijn, wat ze precies deden, hoe ze eruit zagen, die antennejagers. Ze wisten het niet, meer nog ze wisten zelfs niet dat hun eigen leger "antennejagers" hadden. Op 't einde van het gesprek, discussie, verontwaardiging, verbazing, onwetendheid, zoektocht ... kwamen tot de conclussie dat het niet "antennejagers" waren maar wel onze "Ardeense Jagers". Van verkeerd begrepen gesproken. Wie het was van ons drie zeg ik niet. Maar ik was het niet want mijn Duits is te beperkt om zo'n gesprekken aan te gaan. Regis was het ook niet want die antwoord op alles met:" 'k weet het niet, 't is geheim". Slim gzien.
Guy ... die spreekt goed Duits ... maar luisteren ...
foto boven: dit zou een antennejager kunnen zijn ... volgens Guy. :-)

@Nico: wat die pillen van VDB betreft: geen probleem, ik neutraliseer dat met ander pillen, of met Rodenbach :-)

2 opmerkingen:

De Nico zei

Zou je dan ook antens-gebraad eten bij het leger ???

Unknown zei

Raar om mezelf ergens tegen te komen op 'vreemde' websites... ik was geen antenne-jager, maar plaatser in bovenvermeld geval:-)
Groetjes, Eddie