zaterdag, september 19, 2009

Dilemma

Samen uit, samen thuis is en mooi gezegde. Als ge met 3 op stap bent, of op cursus, dan kan dat soms wel eens problemen geven. 3 personen, 3 verschillende karakters, 3 verschillende "goestingskes".

In het weekend, na de studies, hebben we een beetje tijd om onze zinnen eens te verzetten. Probleem, slecht 1 wagen ter beschikking dus moeten we allemaal een beetje dezelfde kant uit.

Ik had in een plaatsekijk blad gelezen dat er dit weekend een cultureel zangfeest doorging in de parochiekerk van Holzhausen. Het plaatselijk en zeer exotisch mannen- en vrouwenkoor zouden oude Duitse liederen ten berde brengen. Hun traditionele kledij zou eigenhandig gemaakt zijn, de zware laarzen ideaal om met de muziek mee te stampen. Ja, zoals in de oorlogsfilms. Ze doen dat met begeleiding van één accordeonspeler en de zeer gekende Horst Swartzenback (82jaar) al jaren de toonaangevende klokkenspel-speler uit Beieren. Typisch aan het koor is dat ze zonder dirigent spelen en dat ze allemaal uit hetzelfde rusthuis komen. Ze zien hem waarschijnlijk toch niet staan, laat staan zijn stokske.

Wie zou dat niet willen missen. Nu we hier toch zijn moeten we dit meepakken vind ik. Maar mijn 2 sympathieke cursusgenoten willen niet. Ze willen naar Augsburg! Ik begrijp er niks van. Zoals altijd zal ik maar toegeven en meegaan om de rust te bewaren. 'k Moet mij altijd opofferen, den braafste van de bende.



Of nee, 'k zal mijn been stijf houden. Met zijn allen naar Holzhausen! :-)

3 opmerkingen:

Steven zei

Messe? Ge gaat naar de kerk? Echt een voorbeeld voor iedereen! Goed zo, ga maar vlug naar die messe ;)

Johan zei

Kan ik nog mee? Ik heb ook zeer gelovig.

frank spencer zei

Nu wordt het duidelijk waarom je moest passen voor de Leiemarathon ...