woensdag, maart 18, 2009

op de piste

't Was weeral een hele tijd geleden dat ik nog eens deelnam aan een training op de piste. IVAC'ers en FLAC'ers samen op de atletiekbaan ... lastig. Ik had me voorgenomen om het rustig aan te doen. 'k Ben blij dat ik mezelf heb kunnen inhouden en me dus niet kapot heb gelopen. Een training die me voldoening gaf.

De training:
  1. Opwarming: 3.95km in 22'14"
  2. 3 vesnellingen van 100m
  3. minuutjes: 1 - 2 - 3 - 4 - 3 - 2 - 1. 5,94km in 31'40" / met de rustperiodes inbegrepen
  4. Cooling down: 1km (te weinig)

Nutteloze weetjes:
* Waarom heet een kangoeroe ... kangoroe?
De Engelse kolonisten in Australië een vreemd dier opmerkten dat extreem hoog en ver kon springen. Via lichaamstaal en gebaren trachtte men aan de aboriginals te vragen welk soort dier dit was. Zij antwoordden « ’Kan Ghu Ru », de Engelsen maakten er kangaroo van.
Wat de aboriginals in werkelijkheid antwoordden was ‘We begrijpen je niet’, ’Kan Ghu Ru’.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat was een mooie piste training...tot zondag.

Anoniem zei

nog een geluk dat die bewuste kolonisten net hun tanden hadden gepoetst ... in 't andere geval zaten we nu opgescheept met een dier dat we ''Toi Let Geur' zouden noemen, wat voor de aboriginals zoveel wil zeggen als 'Uw adem stinkt'