zondag, maart 29, 2009

Brigandsloop

12,800 - 59:53 - 12,82km/hr
-
Gisteren deelgenomen aan de Brigandsloop te Ingelmunster. Dit is een cross waar traditioneel veel IVAC-ers deelnemen. De reden is simpel, het is een goede organisatie en de atletiekclub van Ingelmunster (AVI) is een sympathieke bende.
-
Iedere deelnemer, ongeacht zijn resultaat, kreeg een mooie beloning. Een zakske vol met kado's. Een lekker stuk Brigandkaas, een Alprodrankje, een boerenbrood, een sporttasje en een grote fles Brigandbier. Het bier dat ik wou bewaren voor een "speciale" gelegenheid is dezelfde avond nog gekraakt geweest. Een onverwacht bezoek, 's avonds laat, is de Brigandfles noodlottig geworden.
-
Voor ik moest optreden was ik al getuige van een sterke Nathalie Tytgat die met een mooie voorsprong haar wedstrijd won. Een dikke proficiat.
Andere bekende was Francis Dejode, canicrosser, die het nu moest doen zonder zijn hond. Francis geniet de laatste maanden van het goeie leven, weinig trainingstijd wat resulteerde in een paar plaatsjes na mij. Normaalgezien is deze atleet altijd voor mij.
-
De wedstrijd zelf:
Een rustige start achteraan het peleton. Schrik dat de cross van de dag ervoor mij nog parten zou spelen had ik me voorgenomen om toch de eerste 2 ronden op reserve te lopen. Samen met Francis en een andere onbekende loper deden we het rustig aan. De 3de ronde heb ik iets rapper gaan lopen omdat ik zag dat een tijd onder het uur er in zat. De laatste ronde moet ongetwijfeld mijn snelste geweest zijn, 't voelde in iedere geval zo aan. Met een loper van Molenland een "inhaalrace" ingezet dat resulteerde in een sprong(ske) in het klassement en een tijd onder het uur (ondanks de trage start). Al bij al tevreden met deze wedstrijd en weeral ... een aanrader voor alle lopers van de streek.
-
OPMERKING: Op de uitslag van AVI staat 58'53" als mijn eindtijd. Van andere IVAC-ers heb ik te horen gekregen dat er enkele foutjes in de tijdsopname geslopen zijn. Mijn eigen afgedrukte eindtijd was 1:00:33. Maar dat is geen referentie aangezien ik pas ingedrukt heb een tijdje na de aankomst (zoals alle verstrooide genieën). Volgens mij moet er een minuut bij mijn AVI-tijd gerekend worden. Vandaar de 59'53". Bij sommige IVAC-ers scheelt het maar 30". Hangt een beetje af van de plaats in de rangschikking. Zo'n zaken kunnen gebeuren, ik zal niet laten om volgend jaar opnieuw aanwezig te zijn op hun wedstrijd.
@Nathalie: inderdaad spijtig maar ik heb me wel hees geroepen om u aan te moedigen tijdens de wedstrijd. Niet dat u het nodig had ... :-)
@Tiny: er staat een geldigheidsdatum op die flesjes. Ge kunt toch het risico niet nemen dat ze "overdatum" geraken hé :-)

2 opmerkingen:

Tiny zei

Ik denk dat er geen enkel flesje bier bij jullie een lang leven beschoren is;-)

natalie zei

Mooi gelopen hoor...en het lag er inderdaad crossachtig bij hé.
Spijtig dat ik u niet ontmoet heb daar. Volgende keer mss...