donderdag, augustus 21, 2008

Marathontraining

9,677km -1hr - 9,6km/hr

Traag loopke van een uur en dus op tijd thuis om het journaal en het olympisch nieuws mee te pikken.
De Belgische estafettedames doen het weer, de Amerikaanse estafetteploegen doen het ook weer.

Patrick, mijn filosofie om te trainen. Loop op gevoel en volgens de goesting. Tijdens de groepstrainingen luister ik naar de tips van de ervaren lopers en zoek ik een schema (internet) die me ligt en pas het dan aan (tijdstip van de rustdagen, de lange duurlopen, enz). Het schema is een goede leidraad maar zeker niet heilig. Er zijn geen geheimen. Regelmaat moet. Voor een lange wedstrijd (halve en volledige marathon) moet je kilometers malen, voor kortere wedstrijden af en toe "een iets snellere training". Maar dat hangt volledig af van uw doelstellingen. Mijn doelstelling:"Na de wedstrijd nog kunnen genieten van een vitamientje"!

Is dit de ideale manier van trainen? Waarschijnlijk niet. Maar ze werkt wel voor mij. :-)

Blijven bewegen en zorgen dat je niet vastgeroest raakt.

1 opmerking:

Homer zei

Afbeelding van de gemiste start van Kim?