dinsdag, augustus 05, 2008

Het Grote Mossel experiment

Vandaag een zeer gewaagd onderzoek gedaan. Ik heb de mossel aan een experiment onderworpen. Neen, geen FC Kampioenentoestanden maar een waardig zoeken naar "effecten" van de mossel.

Aanleiding was - enkele dagen geleden heb ik deelgenomen aan de ING Run te Oostende. Zoals een echte atleet had ik mij voorbeeldig voorbereid en de dag ervoor mossel met friet op het menu gekregen. Een ideetje van Linda. 's Avonds werden we dan nog eens onverwachts uitgenodgd voor een "kleine" BBQ ... met frieten. Ook de sangria was lekker.

Wat stond er vanavond op het menu? Mosselen met frieten. Het wit wijntje was te doen (1 glas) en ik heb maar 2 keer een beetje mayo en pickles genomen. Qua drank bleef het binnen de perken, enkele glaasjes Zero. Omstreeks 2000hr had ik gedaan met de mosselen en dan heb ik direkt de tafel opgeruimt. -Na de 4de keer vragen volgens Linda maar ik heb het maar de laatste keer gehoord dus voor mij was het direkt-. Daarna mijn loopplunje aangetrokken en om 2025hr was ik reeds vertrokken voor mijn duurloop. Het experiment: Kan er gelopen worden na mosselen met frieten. JA! 9040m - 56'07" - 9,6km/hr.

Ik moet eerlijk toegeven dat de eerste km een beetje tegenviel. 't Was alsof ik in los zand aan het lopen was maar er zaten dan ook een paar zandmosselen tussen daarmee. Na enkele minuten liep ik zonder problemen alsof het een doordeweekse duurtraining was en met mijn verstuikte hiel (gisteren) had ik geen probleem meer. 't Is dus allemaal zeer goed meegevallen maar als het voor herhaling vatbaar ... toch maar niet.

Opnieuw Franse les in de rubriek Franse parelkes. Deze keer een muzikaal parelke op verzoek. En wat voor een verzoek. Eentje van gouden Katrien. Blijkbaar is ze fan van het Franse lied en meer speciaal van M. Sardou. Nu niet bepaald mijn favoriet maar hij zingt niet slecht en hij heeft een zeer mooi liedje.

Elle court, elle court,
La maladie d'amour,
Dans le cœur des enfants
De sept à soixante dix-sept ans.
Elle chante, elle chante,
La rivière insolente
Qui unit dans son lit
Les cheveux blonds, les cheveux gris.

1 opmerking:

Anoniem zei

Etienne, zo'n diepgaand onderzoek van De Mossel moet ik ook eens doen, ik lust ze wel,maar twee keer per seizoen is voor mij al ok!
Verder wat denk jij over het weertje de voorbije dagen, ook lastig gehad of heb jij daar geen probelen mee? Dat is persoonsgebonden dacht,ik?
mvg
Loopblogger Patrick