woensdag, mei 09, 2007

Humo's klassiekers van nu

Vandaag geen sport. Alle krachten worden gereserveerd voor vrijdag. Morgen misschien nog een zeer traag duurloopke, 't zal van het weer afhangen.

Enkele weken geleden kon ik bij Humo profiteren van een uniek aanbod. 5 klassiekers(?), bestsellers(?) aan een gunsttarief! 4 stuks heb ik nu gelezen en er was er maar 1 bij die zeer de moeite was. Kartonnen dozen van Tom lanoye! Spoetnikliefde van Haruki Murakami, Wachten op de barbaren van J.M. Coetzee en Amsterdam van Ian McEwan waren OK maar ook niet meer dan dat. De 5de, Elementaire deeltjes van Michel Houellebecq ben ik gestaakt na een 40-tal bladzijden. Komt zeer traag op dreef, verwarrend en een hoop zaken die niet ter zake doen. Precies alsof hij had afgesproken met de uitgever dat zijn boek meer dan 370 bladzijden moest tellen. Misschien had ik iets langer moeten volhouden. Mischien viel alles wel in zijn plooi. Later (10 jaar) zal ik het nog eens proberen.

Wat nog bij Humo die zoal mijn aandacht trok. De top 40 van de meest sexy clips! (zijn trouwens te bekijken op hun site). Mijn reeks van muzikale parelkes misschien eens onderbreken voor een reeks "sexy clip parelkes". Alleen als de muziek te pruimen is, dan slaan we 2 vliegen in één klap.

Eerste keuze is Duran Duran, Girls on Film van weeral meer dan 25 jaar geleden!

Geen opmerkingen: