zaterdag, mei 26, 2007

Actief rusten


Deze eet- en drinkbak (roze) is niet meer in mijn bezit (sedert Nismes). Dit nam ik altijd mee als we met de honden op stap gingen. Na een drinkpauze voor de honden had ik de gewoonte om deze "voederbak" onder de auto te schuiven zodat hij klaar stond om de honden te laten drinken bij het terugkeren. Linda had al een paar keer gezegd dat ik dat beter niet zou doen: "de dag van vandaag pakken ze alles!" Maar ze hebben hem niet gepakt, ik ben hem wel eens vergeten (is maar één keer gebeurd) en tijdens het achteruit rijden bleek het geen sterk bakje te zijn.


Deze voormiddag de honden meegenomen voor een rustige wandeling met enkele korte "jogpasjes" ertussen. Langs het kanaal is het heerlijk wandelen. Weinig volk, ideale omgeving voor de honden om rond te crossen en met hun poten in het water te gaan staan. Meer dan pootje baden zit er niet in want ze zijn beiden niet zo zot van al dat water. Zelfs als het snikheet is gaan ze er niet in. Drinken wel, blijkbaar vinden ze dat kanaalwater en regenwater veel beter dan het verse water die ze dagelijks krijgen. Als Chippie dan nog eens midden in de plas kan gaan staan om te drinken is dat blijkbaar de ideale manier om haar dorst te lessen. Vrouwkes, 'k ga ze nooit begrijpen.

1 opmerking:

Bert zei

Tja, vrouwen en drinkbakken...
Wat denken de vrouwen (en teefjes) dan niet van jou (en bij uitbreiding van 'de mannen')?!