maandag, mei 21, 2007

Canicrossers in "d"Ardennen - Dag 3


(foto: als ze een paard zien, dan kruipen ze erop!)

Op zondag stonden er 2 evenementen op het programma. Om 0730hr konden de “Die Hards” kiezen tussen een looptraining van een kleine 8 km of een wandeling van een 6 km. Bij de rondvraag op zaterdagavond voelden velen zich geroepen om mee te gaan maar weiningen kwamen opdagen zondagmorgen (waaronder de auteur van dit verslag). Eventjes uitslapen kan geen kwaad dacht ik en ik was niet de enige. Om 9hr ontbijten om klaar te zijn voor onze laatste tocht die rond 1015hr geprogrammeerd stond. “La Roche à Lomme” daar gingen we naartoe. Een kruis op een heuvel, te bereiken via smalle glibberige paadjes.



Ik twijfelde als ik wel zou meegaan op deze laatste trip. Blaren op beide voeten was nu niet de ideale toestand waarin men een bergwandeling begint. Als ik Zico en Chippie ging halen en hen vertelde wat ik van plan was (niet meegaan) veranderde ik van gedacht. Als die 2 je aankijken met hun mooie grote donkere ogen en hun blik boekdelen spreekt: “MIETJE”, dan wandel je maar mee, blaren of geen blaren.




Canicrossers hebben veel over voor hun honden. Deze laatste etappe was een mooie afsluiter van een super geslaagd weekend. Dat we tijdens deze wandeling voor de eerste keer regen te verwerken kregen kon niemand deren. Het laatste middagmaal werd rond 1400hr genuttigd maar we verrtokken niet vooraleer die lingerie kwestie bewezen werd. Wilfried liet gewillig en spontaan zijn broek zakken en iedereen kon zien dat het inderdaad zijn edele delen zijn die de short vulde die hij gisteren had getoond. Spontaan scandeerden we met zijn allen de naam van Nicky. Haar bewijzen moesten we nog zien! En inderdaad, ook Nicky had tweemaal overschot van gelijk.
Na het eten werden de kamers ontruimt, het drankgelag betaald en afscheid genomen. Een prachtig, maar veel te kort weekend werd afgesloten. Een dikke pluim voor Nicky en Wilfried, weeral een organisatie die fantastisch verlopen is. Alle canicrossers die aanwezig waren mogen een pluim op hun eigen hoed steken want alles verliep vlekkloos wat niet evident is met een grote bende.
Nismes was top!

Geen opmerkingen: