donderdag, november 12, 2009

1/2 marathon Deinze-Bellem

21,1km - 1:51:50 - 11,32km/hr - Nike Air Max Moto - 1/2 marathon Deinze-Bellem - kcal:1083 - GHS:167 (87)



(De bloggerfamilie. Met dank aan Dirk Van Thuyne)


Gisteren nog eens deelgenomen aan een wedstrijd, twas al lang geleden. Met een beperkt aantal trainingskilometeres, met een maximum van +/-12km als langste sessie, was ik niet helemaal in ... "topconditie". Aangezien de laatste jaren het "wedstrijdlopen" meer een sociale aangelegenheid is geworden vormt dat dus ook geen enkel probleem. Het motto:"achteraan starten en zien waar we uitkomen" is nu nog meer van toepassing dan vroeger.
 
De 1/2 marathon Deinze-Bellem is dan ook een topper in de categorie "sociale loopevenementen". Yoeri (Cremke) zorgde al voor de goede sfeer van in tbegin. Op de "jeneverbus" die de bloggers naar de start brengt laat hij iedereen al eens proeven van een lekkere dreupel. In Deinze had hij er nog over want bij de groepsfoto kreeg ik er nog eentje. 3 dreupelkes voor de start hebben mij deugd gedaan. kSnap niet dat er nog mensen kou hadden.
 
In het begin van de wedstrijd heb ik het zeer rustig gehouden. Achteraan gestart en dan rustig opgeschoven tot ik bij Chris en haar vriendin kwam. Daar ben ik gebleven tot het aangenaam getetter van de dames ophield. Ze wilden waarschijnlijk over typische vrouwenaangelegenheden babbelen, ik begrijp dat (ervaring) en ben dan maar iets rapper gaan lopen. Mijn 2de wedstrijdhelft heb ik een stuk sneller kunnen afhaspelen. Dat onder andere Berry en Julie voor mij liepen heeft ook wel geholpen. In de laatste meters kon ik nog bij hen aansluiten.
 
Al bij al tevreden, 5' trager dan vorig jaar maar ik ben dan ook al 512640' ouder bij verleden jaar. 159 dapperen eindigden na mij, 352 sportievelingen deden het iets beter dan ikke.
 
Nadien was er een gezellige bloggersamenkomst. Maurice en Tiny waren speciaal uit Olland gekomen om enkele rappe lopers aan een nieuw PR te helpen. Sympathieke kerels. Ook de "Spacecake" van Tiny was weer heerlijk gezond. Ook dank aan de andere bloggers die voor spijs (cake, wafels, cherrietjes ...) en drank hebben gezorgd, twas weer dik in orde. De Duvel en Palm waren fris, de koffie iets te koud maar dat is mijn scshuld. kBen er te laat mee begonnen.
Nog eens een dikke proficiat aan Nathalie en Sandra, kleppers die op het podium stonden en die de bloggerfamilie een zeker ... niveau geven.
 

(Sterke dames: 1.Nathalie Tytgat, 2.Sandra Cauwels, 3.Tanja Cleppe, 4.Chris Peeters)
aan allen ... tot in den draai.

8 opmerkingen:

Tiny zei

Het was leuk je weer eens te zien en even te kleppen.

sandra zei

En ook wat weinig koffie maar dat was mijn schuld (mijnen slechte fijne motoriek ;p). Het was inderdaad een fijne namiddag met spijs en drank :).

RunningRonald zei

is weer een gezellige boel geweest zo te zien!

natalie zei

Leuk je nog eens te zien...mooi prestatie toch...bedankt voor de felicitaties.

Maurieske zei

Leuk om kennis te maken! En dat canicrossen lijkt me ook wel wat ...... heb alleen geen hond .....

Chris zei

haha, dat tetteren was na je vertrek helemaal stilgevallen zenne! moesten een beetje adem overgehouden voor onze eindsprint ;-)

Stofke zei

Mooie tijd gelopen, leuk je eens gezien te hebben

gert zei

't wordt inderdaad een plezante jaarlijkse gewoonte... jenever, 21 km lopen, 5 km wandelen naar voetbalkantine, spacecake en uiteindelijk een plezante verbroedering...