dinsdag, oktober 13, 2009

Nager - Schwimmen

Vandaag heb ik deelgenomen aan het eerste gedeelte van de Duitse sporttesten. In België hebben we die ook, maar hier zijn ze toch iets anders.

Waarom doen we dit? Als we een slecht resultaat moesten halen op het grote eindwerk van deze cursus dan hebben we tenminste nog een ander diplomaatje. :-) (misschien)

 De prestaties die we moeten leveren zijn afhankelijk van de leeftijd. Jonge gasten, in de fleur van hun "fastfood"-leven moeten natuurlijk fittere prestaties produceren.

Vandaag viel de keuze op zwemmen. Dat kunnen we dus doen. Kiezen uit 5 groepen (uithouding, weerstand, snelheid, techniek, ...) elk met verschillende sporttakken. tIs zeker al meer dan 10 jaar geleden dat ik nog eens in een zwembad had rondgedobberd. Mijn zwembandeend heb ik moeten afgeven.


Eerste test was de 200m waarvoor ik 8 minuten kreeg. Makkie! In nog geen 5 minuten was de zaak opgelost (4' en nog een beetje). En ik moet zeggen, ik ben helemaal geen goeie zwemmer. Genoeg pogingen ondernomen en uren baantjes getrokken tijdens mijn triatlonperiode maar ik kon niet wat anderen wel konden.

Daarmee was de kous af dacht ik, maar ... onze collega-cursist Mathias, gemachtigd om de testen af te nemen en Duits van geboorte, meer bepaald in het Oosten van Duitsland, had graag dat we nog de 100m zwommen ook. Zo moest hij niet de andere test organiseren, namelijk het werpen van een "Schleuterbal". Eigenlijk wist niemand goed hoe die test eruit zag. Daarom ook dat ik hem gekozen had. Was hij blij dat ik nog een poging wilde wagen bij het 100m zwemmen. Enfin, die 100m heb ik ook tot een goed einde gebracht, 1'53" geloof ik, maar ik heb het niet goed gehoord want mijn oren zaten vol water.
 "Tijdens de laatste meters trok uw stijl op niks meer" : zei Guy. Hij heeft toch niet goed gekeken, water in zijn ogen. Mijn stijl trekt tijdens de eerste meters ook op niks.

2 testen, 2 "overwinningen". Ook Regis slaagde met brio. Guy deed het goed op de 200m maar wilde toch eens met een "Schleuterbal" werpen, geen 100m zwemmen dus. Onze (Oost)Duitser mag dus toch op zoek naar zo'n "schleuterballeke". Duitse vloeken geven u toch rillingen.

Morgen doen we de 3 resterende testen. Ik heb gekozen voor de 5km en de Km als loopnummers (uithouding en weerstand - al naargelang de conditie) en als "kampnummer" heb ik voor het hoogspringen gekozen. Verspringen kon ook maar al dat zand in mijn loopschoenen. Hopelijk hebben ze een goeie mat want dat is zeker ... ik zal vallen. Van hoe hoog zien we morgen wel! Hoe het moet weet ik nog niet, hoe het niet moet wel.

1 opmerking:

jogginggirl zei

jaja, 't leger staat schep : 8 minuten voor 200 m zwemmen ? allee, iedereen slaagt daar toch in zeker ? FS niet meegeteld :)