maandag, juni 01, 2009

Mijn naam is haas

Foto: Ikke & kameraad/collega Ivan Hostens. Ivan nu bondscoach van de ultralopers en zelf een zeer goeie ultraloper/marathonloper. Hij en Cedric zorgen ervoor dat er op verschillende "gewenste looptijden" 6 hazen zijn. (3 Nederlandstaligen en 3 Franstaligen).


20km - 1hr58'02" - 10.17km/hr - plaats:12398

Te snel. 't Is de eerste keer dat ik zoiets kan zeggen over mijn eindtijd. Gestart om na 2 uur aan te komen maar een kleine 2 minuten te snel gelopen en dat zou niet mogen. Mijn excuses aan de mensen die bij mij (ons, we waren met 3) gebleven zijn. (+ nog 3 Franstalige hazen)

Een supertoffe ervaring maar niet simpel. 'k Heb trouwens Ivan Hostens gezegd dat hij volgend jaar opnieuw op mij kan rekenen. Ik beloof hem dat ik iets beter zal rekenen.

Gedurende de volledige wedstrijd hebben we, de hazen, moeten slalommen tussen de andere lopers. Geen verwijt, het kan gewoon niet anders. 't Is dan ook niet simpel om een constant tempo aan te houden en 't is ook niet simpel voor de joggers die bij ons willen blijven. Ook aan de bevoorradingen is het moeilijk om bij elkaar te blijven.

De organisatie aan de SPA-stand was prima. Alles was goed voorbereid en wij, de hazen en hazinnen, konden ons in alle rust klaarmaken (omkleden) voor de wedstrijd. Eén kleine negatieve opmerking. Lopen met een ballon is al niet evident, maar er zou een systeem moeten zijn die ervoor zorgt dat de ballon al niet na 1 en/of 8km gaat vliegen. Rika, medehazin, was hare ballon al kwijt na één km, ikke na 8km. Enkel 3de haas Bjorn heeft het klaar gespeeld om met zijne bal aan te komen. We zijn bij elkaar gebleven en de 2 ballonloze hazen hebben zich dan maar nuttig gemaakt met het aangeven van de bevoorrading.

Mijn eigen loopervaring: Afgezien dat het te snel was volgens de afspraak had ik een bijzonder goeie dag. Na te weinig training en te veel kilo's had ik toch een beetje schrik om te mislukken. Maar zie, dankzij het warme weer (waarvan ik hou) heb ik op geen enkel moment enig probleem ondervonden. De 20km waren voorbij en ik had het gevoel dat ik nog wel een tijdje kon doorgaan. 't Moeilijkste moment: de ballon op een deftige manier aan mijn lijf binden. Rika bedankt voor de hulp. Nu ben ik wel een beetje stijf maar dat is het minste. De volgende keer doe ik hetzelfde.

2 overnachtingen in Brussel met 's morgens een stevig ontbijt (spek met eitjes + ...), daarna een wandeling in de binnenstad. Klaarmaken (looptenue aan), naar de start wandelen (+/- 2.5km) en ondertussesn 2 energybarkes binnengewerkt. Iets voor de start nog ne lekkere Mars naar binnen gespeeld en ik was klaar voor de strijd. Onderweg overal de nodige vloeistof genomen, 1 fles Spa.

De week voor de wedstrijd helemaal niet meer lopen doet voor mij blijkbaar ook wonderen. Met andere woorden een tevreden haas!

4 opmerkingen:

Peter zei

het is niet makkelijk om een vast tempo op golvend parcours te lopen, 1.58 is toch wel dicht bij het doel hoor!

natalie zei

Proficiat hoor...knap gedaan.

Anoniem zei

Hé Stefaan. Straf blijkbaar heb ik dichtbij gelopen. Na de canicross van Meldert was het wel afzien.
Ik dacht nog onder weg amaai gelukkig moet ik zo geen ballon om.
Geef mij Prins maar.
Die helpt en we moeten ons ook niet houden aan een bepaalde tijd.
Knap gedaan

Groetjes Renja

Tiny zei

Dat haaswerk in grote drukte dat valt nog niet zo mee. Met 2'verschil gedegen werk geleverd!