dinsdag, juni 16, 2009

1ste Memorial Tom Compernolle


Vandaag heb ik deelgenomen aan de 1ste Memorial "Tom Compernolle". Plaats van het gebeuren was Lombardsijde (Nieuwpoort) bij 14A.

De bedoeling is hulde brengen aan Tom Compernolle die zich zeer geliefd maakte bij zijn collega's. Tom was gekend als uitstekend sporter in zowel militair als in burger midden.

De organisatie was zeer goed en het parkoer selectief. Het overgrote deel van de 8 af te leggen km's ging over zand (niet voor niks is het de Duinencross) en vele, weliswaar korte, hellingen.

Door de lokale bevolking van deze omheinde werkplaats (niet te verwarren met beschutte werkplaats) was ik gewaarschuwd voor het moeilijke parkoer. Zand, heuvels en wind zouden wel eens voor een vroege inzinking kunnen zorgen. Daarom was mijn eerste ronde op 't gemakske. De 2de ronde van 4 km liep ik ongeveer een minuut sneller. Tevreden. Dit is een cross die ik zeer graag loop en als het een beetje meezit zal ik volgend jaar weer van de partij zijn.

Mijn tijd, zelf opgenomen was 39'51". 40'20" is mijn tijd volgens het uitslagenblad. Maar de organisatie verontschuldigde zich bij de deelnemers voor de fouten. Later volgt de correcte uitslag. Kan gebeuren.

Andere bekende lopers waren:
  • Depoortere Dries - 26'38" - winnaar bij de Seniors, snelste loper (lid van het militair team)
  • Coucke Francis - 33'26" - 4de bij de Veteranen A (had hij maar doorgelopen)
  • Oyaert Eric - 34'03" - 5de bij de Veteranen A (gekend en gevreesd canicrosser)
  • Meurisse Regis - 38'51" - 19de bij de Veteranen A (kalm gestart, spaart zich voor de 100km van Torhout)
  • De Grieck Ivan - 29'48 - winnaar bij de Veteranen B
  • Ikke - 10de bij de Veteranen B
  • Smolders Anja - 31'42" - winnares bij de Veteranen A
  • Debaets Corinne - 31'01" - winnares bij de Veteranen C, snelste dame

1 opmerking:

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Knappe prestatie weeral ! ge staat scherp jong ! ps kom jij naar Torhout vrijdag ? anders zal het tot op de Kastelenloop zijn , ben ingeschreven ,ik kom af als de marathon goed verteerd is saluuuuutrekes