woensdag, juni 03, 2009

Wielerpiste "Eddy Merckx"

7,1km - 40'21" - 10,56km/hr

Een rustig duurloopke om te laatste stijfheid uit de kuiten te krijgen. 'k Was vertrokken voor een 1/2 uurke maar 't is uiteindelijk iets meer geworden. Ge komt al eens iemand tegen (den voorzitter van FLAC-Izegem) en loopt ge een beetje mee hé.

Deze morgen had ik al mijn portie sport gehad. Een unieke ervaring, fietsen op de wielerbaan van de Blaarmeersen te Gent. Deze piste is 250m lang, die van het kuipke bijvoorbeeld is "maar" 166m lang (als ik me niet vergis). Eerst een korte uitleg van de trainer van de nationale ploeg. Een paar oefeningen (rondjes - slalom - per 2) langs de blauwe band en dan langzamerhand omhoog. Eerst tussen de witte en blauwe lijn. Daarna boven de blauwe lijn om dan snelheid te maken en boven de rode lijn te gaan fietsen. 't Is raar want die fietsen hebben geen remmen en de benen efkes stil houden gaat ook al niet. Een prachtige ervaring en mijn respect voor de baanwielrenners is er enorm bij gestegen. 't Is tjen en tander zulle!


1 opmerking:

Tiny zei

Mijn eerste fiets (bijna 60 jaar geleden) destijds was precies zo'n "doortrapper" Niet gewend dan was vallen vaak aan de orde.