zaterdag, juni 13, 2009

Canicrossen ... eindelijk!

Morgen kan ik nog eens deelnemen aan een canicrosswedstrijd. 't Is al een eeuwigheid geleden en 't zal deugd doen om nog eens met mijne bobby rond te crossen. De week erna, 21 juni, zal ik normaalgezien ook deelnemen aan de canicross te Butsel-Boutersem. De geplande "militaire wedstrijd schieten" te Salzburg is afgeschaft (budgettaire problemen bij de Oostenrijkers volgens mij) en daardoor kan ik ook in het Brusselse meedoen met mijne Zico.
Uiteraard is iedereen welkom, voor meer info check deze link van de Vlaamse Canicross Federatie.

Mijn condite ... belabberd. Van maandag geleden dat ik nog eens de loopschoenen aan had. Hopelijk ben ik door deze ongewilde rustpauze van mijn rugpijn af. 'k Voel in ieder geval geen "zeer" meer. Als ik morgen een goeie tijd loop zal dat dankzij Zico zijn. Indien ik een mindere tijd neerzet kan ik nog altijd zeggen dat Zico niet in vorm was. Eén van de grote voordelen van canicross.

Boekenkastplezier:
"Naar Merelbeke" van Stefan Hertmans (via De Morgen - laatste in de serie van 20)

Nutteloze weetjes (of minder nutteloze weetjes):
* Het Engelse woord voor kerkhof « cemetery » is afkomstig van het Griekse « koimetirion », wat slaapoord betekent.
Andere 13 juni's:

* 1983 - De Pioneer 10 is het eerste ruimtevaartuig dat het zonnestelsel verlaat.
*
1996 - België schaft als laatste land in West-Europa de doodstraf af.

1 opmerking:

Ralf, Loris en Kappo zei

Hoi Zico,

Zorg er maar voor dat je zeker de lange afstand in Butsel loopt want het parcours is fantastisch, al zeggen we het zelf!

Poot van Ralf en Loris xxx