dinsdag, juni 23, 2009

Canicross te Butsel-Boutersem

Was mijn prestatie als loper evengoed geweest als de kwaliteit van de organisatie dan had ik een topprestatie neergezet. Maar helaas, 't was één van mijn slechtste wedstrijden ooit.

'k Zag het allemaal een beetje te rooskleurig in. Een "geaccidenteerd"parkoer, redelijk lang voor een canicross (6.5km), warm weer en 'k voelde mij ook goed. Deze vooruitzichten waren allemaal in mijn voordeel. 't Mocht niet zijn. Zico had er geen zin in. (geen excuus deze keer, er waren getuigen) :-) En zomaar overstappen van de korte naar de lange cross was geen goed idee voor Zico. Mijn goesting was te groot.

En toch, het is allemaal mijn schuld ("mea culpa" zouden de Chinezen zeggen). Den hond kan er niet aan doen want ik train (loop) gewoon te weinig met hem. Na 2km was zijn kaarske op, hem onder druk zetten wil ik niet. Zeker niet als er nog meer dan 4km te lopen valt en als het zeer warm is. Wat hij nog nooit heeft gedaan, maar zondag wel dus, is stoppen aan een bevoorradingspost om te drinken. Normaal loopt hij die voorbij en wil hij zo snel mogelijk een andere viervoeter inhalen. Een duidelijk teken dat het niet meer ging (liep).

'k Heb hem thuis nog eens goed de les gespeld. Als hij wil trainen moet hij dat zeggen (blaffen), desnoods moet hij maar in mijn kuiten bijten om het duidelijk te maken. Niet doen zoals zijn baaske en flauwe excuses uitvinden om niet te moeten gaan lopen. :-)

Mijn prestatie (prestatie = grapje): 6450m - 33'45"!

Maar zoals eerder in dit blog, de organisatie was dik in orde. Een zeer mooi parkoer en een groep vrijwilligers die er alls aan deden om het iedereen naar hun zin te maken. Canicrossteam Het Hageland heeft weer een prachtige prestatie neergezet.

Jammer, geen foto's. Toestelleke thuis vergeten.

3 opmerkingen:

Steven zei

Yep Stefanovitch, ik was al blij je es terug te zien op de één van de canicrossen, span Zico maar af en toe voor je kar en uw goesting zal wel overslaan op hem ;)

geert zei

Mischien wil Zico liever gaan basketten?

Gunther DC zei

Zico zal wel zijn reden gehad hebben, volgende keer gewoon weer op de korte he ! ;-)