dinsdag, juni 30, 2009

Lopen in het zonneke ...

... doe ik graag. In tegenstelling met vele andere lopers ga ik graag joggen bij hoge temperaturen. Een aangenaam, niet te snel tempo, het zonneke die op de huid prikt, zweet dat langs het lichaam druppelt, heerlijk. Zolang je tegen de zonnestralen beschermt bent en regelmatig drank tot u neemt denk ik niet dat er grotere gevaren zijn dan onder andere weersomstandigheden.

Bij mij is het in feite simpel. Het gebrek aan "loop"-talent compenseer ik met het "afzien"-talent. Slechtere weersomstandigheden (hitte en koude) maken mij beter omdat anderen het sneller laten afweten. Maar ik had toch liever een beetje meer "loop"-talent gehad.

Vandaag afgewerkte training: 6,78km - 39'10" - 10,4km/hr.
't Was al 6 dagen geleden, een rustig herbeginnen dus.

Mijn volgende wedstrijd zal de canicross te Poeke zijn op 22 augustus en de canicross te Loppem op 6 september. Tussendoor ga ik een weekske naar Bern en een weekske naar Zagreb met de Nationale Militaire Ploeg Schieten. Geen groot verlof voor mij. Alleen maar werken werken werken ...

Nutteloze weetjes: misschien wist Katrien dit al!
De stand van de poten van een paard als standbeeld heeft de volgende betekenissen:
- 2 poten in de lucht betekent dat de ruiter gestorven is op het slagveld
- Slechts 1 poot in de lucht betekent dat de ruiter aan zijn verwondingen in de strijd is gestorven
- Alle vier de poten op de grond betekent dat de ruiter een natuurlijke dood stierf.

- 4 poten in de lucht, gestorven tijdens "La Dolce Vita". Iets voor mij! :-)

4 opmerkingen:

natalie zei

Lopen bij zomerse temperaturen is inderdaad heerlijk hé...al heb ik de laatste tijd wat last.
Uw volgende wedstrijd is nog een tijdje wachten hé. Succes met de voorbereidingen.

Tiny zei

En voor veel mensen ware het vaak beter dat ze met beide benen op de grond bleven;-)

Nico Mattan ;-) zei

'k Zou ook zo'n "werk" willen ...

geert zei

jij bent dan ook gewoon om in Afrika te lopen hé! Voor mij mag het gerust een beetje koeler zijn ...