donderdag, januari 29, 2009

Louis Paul Boon

De kapellekensbaan van L.P.Boon is mijn laatste aanwinst. Gekocht bij de krant De Morgen. Iedere zaterdag kan je voor een prikje een boek kopen als je U de krant "De Morgen" aanschaft. 10 weken, 10 exemplaren en er zit er maar 1 tussen die ik al in mijn boekenkast heb staan. Dat valt dus goed mee.

Net uitgelezen: Het verloren Labyrint van Kate Mosse.
Een sterk boek dat ik heel graag gelezen heb. Niet simpel aangezien ik nooit -uitgezonderd in vakantietijd- lang lees. Ik ben een trein- en bedlezer. Veel personages en in feite 2 verhalen, ééntje in de middeleeuwen en ééntje heden ten dage. 't Speelt zich allemaal af in het zuiden van Frankrijk, regio Languedoc en Carcassonne. Op het einde komen de 2 verhalen bij elkaar, of beter, de link tussen de periodes van 800 jaar wordt duidelijk. De wreedheden tijdens de kruistochten komen dus ook aan bod. Die katholieken toch.

Begonnen aan Ierse nachten van Simon Vestdijk.

Nutteloze weetjes:
* Konijnen lusten wel eens een snoepje. De dieren zijn namelijk gek op zoethout. Dat bevat een zoetstof die dertig tot vijftig keer sterker is dan suiker. Het wordt dan ook gebruikt om snoepjes te maken. Maar helaas moeten konijnen ervan afblijven, omdat ze de suikers niet kunnen verteren.
* IJsberen zijn de enige zoogdieren met haar op de zool van hun voeten. Dat hebben ze nodig om meer grip te krijgen op het ijs waarop ze lopen.

1 opmerking:

Anoniem zei

ben ook net begonnen in Het verloren labyrint ... niks verklappen hé ...
speciaal voor je verjaardag (weliswaar later op 't jaar ;-) ): een vlagske voor je verzameling! ;-)