zaterdag, januari 24, 2009

IVAC avond

Vanavond gaan we -bestuursleden- nog eens verbroederen rond de tafel. Een traditioneel jaarlijks wederkerend gebeuren dat we in ere moeten houden. 't Is een iets dan de maandelijkse vergaderingen.

Als mijn fiets nog geen tekens van "malfunctioneren" vertoont dan ga ik morgen een stukske fietsen. Een 50tal km's samen met de vrieden. Ik noem ze vrienden, als ze me morgen er los afrijden zal ik ze geen vrieden meer noemen. In de namiddag zou ik dan in Markegem moeten geraken alwaar ik zal proberen om 10 flessen bruine Leffe in mijn auto te krijgen. Rondjes van 1.5km lopen met als beloning 1 Leffe per ronde.

Echt uittreksel uit een Katholiek schoolboek voor de afdeling “Huishoudkunde” voor meisjes uitgegeven in 1960.(11)
Wat de intieme relaties betreft met je man
Het is heel belangrijk je te herinneren wat jullie elkaar beloofden bij het huwelijk en voornamelijk de belofte van gehoorzaamheid. Als hij van oordeel is onmiddellijk te willen slapen dan zal het zo zijn. Te allen tijde word je geleid door de wil van je man en oefen je op geen enkel moment druk op hem uit om hem tot een intieme relatie te stimuleren.
???

3 opmerkingen:

RunningRonald zei

10 flessen? kijk maar uit voor alcohol controles :)

maar eh.. nu moeten we toch even ingrijpen in het boek: De dame mag geen initatief nemen?... ik ga mijn abonnement op huishoudkunde 1960 opzeggen

mmm.. beetje apart: mijn antispam woord vandaag is: dying

Anoniem zei

Voor dat bier weet ik een verpakking zodat je ze gemakkelijk in je auto krijgt. Of dan rijden nog verstandig is??

Anoniem zei

zo te zien zou ik in 1960 een pak meer uitgeslapen geweest zijn ... helaas ...