woensdag, januari 21, 2009

Veldloop F.Hofkens te Ieper

6km - 33'33"

Vandaag eens mogen uitslapen. Pas om 0700hr opgestaan, wat een luxe! Reden van dit ongewoon dagbegin was mijn deelname aan de Veldloop F.Hofkens te Ieper. In het weekend had het parkoer nog gediend voor de veldloop van FLAC.

De omstandigheden zijn daar altijd lastig om lopen. Deze uitgave was met voorsprong de zwaarste. Al waren er hier en daar wel "sompige - grassige" stroken, er moest veel in de modder geploeterd worden met meestal de enkels diep in de zuigende grond. Spikes waren onontbeerlijk, daarom dat ik er geen had aangedaan. ('k Heb er geen)

Voor de ervaren lopers (veteranen) waren er 4 ronden van 1.5km te lopen. Mijn traditionele plaats ingenomen aan de start, achteraan, om dan stelselmatig de lijken op te rapen. De vangst was vandaag povertjes. 'k Heb er niet veel moeten oprapen. Rustig gestart, versnellen naar het einde van de 1ste ronde en dan al zware benen in de 2de ronde. Aan mijn voeten plakte er waarschijnlijk, zonder veel (een beetje wel) te overdrijven 5 kilo modder. Zo voelde het toch aan.

Al bij al tevreden (ben ik altijd) na 1 keer lopen sedert de LPMM. Volgend jaar ben ik er opnieuw bij. Mooie -maar lastige- cross, goeie organisatie, vriendelijk onthaal. En vooral, weer een medaille rijker :-)

Echt uittreksel uit een Katholiek schoolboek voor de afdeling “Huishoudkunde” voor meisjes uitgegeven in 1960.(9)
Uiteindelijk de avond
Breng het huis in orde zodat het klaar is voor de volgende morgen. Denk er aan eventueel een ontbijt op voorhand klaar te maken. Het ontbijt van je man is uiterst belangrijk als hij op een positieve manier zijn zware dagtaak moet aanvatten.
Eenmaal dat jullie in de slaapkamer zijn aangekomen maak je je klaar om zo vlug mogelijk in bed te komen.
Morgen het spannend vervolg!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vroeg me al af, organiseren ze nu al crossen en wedstrijden midden in de week ? Maar gelukkig is er 'hoogel' : 't is een militaire bedoening ! :-) Geen lijken moeten oprapen en levend aan de eindmeet, goed gedaan ;-)

Anoniem zei

iets zegt me dat er in dat 'Katholiek Handboek' niet veel prentjes gaan staan over dat waar je morgen over schrijft ;-)