maandag, januari 12, 2009

The day after

7 keer heb ik dat rondje "gelopen"! - gelopen? naar het einde toe kon je het ook anders noemen :-)

De dag na m'n marathonprestatie zit ik thuis. 'k Had al voorzien dat ik een dagje verlof wel zou kunnen gebruiken. Maar al bij al valt het zeer goed mee. Stijve benen maar dat is normaal denk ik. Na Brussel had ik het moeilijker (qua stijfheid).

Over de Louis Persoons Memorial Marathon.
Ewel, ik ga er graag naartoe. 't Is een zeer slechte periode om u voor te bereiden op een marathon -dat zijn alle periodes voor mij- maar het is een sympathieke wedstrijd. Men focust er niet op de massa en het geldgewin maar op de ideale omstandigheden om een marathonloper het naar zijn zin te maken. En daar slagen ze in. Mooi maar zwaar parkoer en een zeer goede bevoorrading. Minpunt -anderen zullen dat waarschijnlijk anders beoordelen- was de passage rond de dranghekkens. Daar moest ik telkens een paar keer kort draaien en terug optrekken, of verder strompelen in de laatste ronde. Pijn in de benen en aan de voeten kreeg ik ervan.
Voor de rest alleen maar positieve klanken. Het is natuurlijk wel ideaal als je de dag voordien aankomt en daar een nachtje slaapt. Dan kom je tenminste uitgerust aan de start. Gisteren was het vroeg opstaan om dan een lange autorit te maken. Max 90km/hr wegens smog maar niet voor, meestal Franse automobilisten (en ook een paar autochtonen), want die snorden erop los. Nu, daar overnachten kan ook risico's inhouden, est nie Frank!
Aan alle deelnemers op de LPMM (ook op de andere afstanden) een dikke proficiat, 't was niet evident om daar een goeie prestatie neer te zetten maar dat hebben we allemaal gedaan.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Als het zo erg als dit filmpje laat zien maar niet is!

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=48673306955&h=AmCpo&u=Q4KTp

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

Ela ela ik vind gelijk hoe een marathon uitlopen een topprestatie en Flaterlijst gelijk jij dat noemt , neen hoor !! je moet rekenen als je een mararton loopt (en in deze omstandigheden (koud ,en zwaar parcours )en je komt aan wel moeten er geen woorden meer aantoegevoegd worden og tis RESPECT !! en een DIKKE PROFICIAT !! en nen dikke kus voila X

Bert zei

Dikke proficiat hoor!
Je mag zeker tevreden zin in zo'n barre omstandigheden.

Anoniem zei

dat rode ding op je kaartje, is dat het parcours van de LPM of geeft 't de zwelling van Frank z'n teen weer??

Anoniem zei

Ja, ja, daar overnachten kan ook risico's inhouden.
Soit, volgend jaar slaap ik terug beneden :-)

Ik kan niet anders dan je positieve beoordeling beamen.
LPMM is een uiterst leuke bedoening.
No stress, gemoedelijke ambiance onder de lopers en de gebruikelijke vitamientjes na de wedstrijd.
Wat kan een mens nog meer verlangen ?

Anoniem zei

't Was inderdaad tof daar in Genk. In eerste instantie had ik uw vrouwke niet herkend, u daarentegen viel wel op in 't geel in de sneeuw:-)
Ik vind dat je heel knap gelopen hebt!