donderdag, oktober 09, 2008

Trainen voor een marathon

In één van mijn vorige blogs liet ik doorschijnen dat veel km's malen de methode is voor een goede marathonvoorbereiding. Dit was me ingegeven door mijn eigen gebrekkige voorbereiding met geen 30-tigers en weinig 20-tigers en door mijn slechte eindtijd (nog proper uitgedrukt).

Nu heb ik al -goeie en ervaren lopers- horen zeggen dat ze ook geen dertigers lopen. Gelezen dat lange duurlopen van meer dan 2hr - 2hr15 minuten feitelijk weinig zin hebben. Ook de geprezen pastavoorbereiding zou beter vervangen worden door een vet dieet. Een goede sportdrank kan je beter zelf maken met een suikerrijke vloeistof (vb: fruitsap) + de helft water + zout. (Dank u Ivan)

Op den duur zou je het niet meer weten. Maar ik weet het wel. Ik maak er een mix van. Een "van-alles-wat" schoteltje.

Nutteloze weetjes:
* De Egyptenaren trainden bavianen op om ober te spelen.
* Napoleon Bonaparte was bang voor katten.
--------------------------------------------------------
Deze keer geen muzikaal parelke (wat mij betreft) maar dit was een grote hit toen ik 10 jaar was. 'k Heb het nooit geweten maar onze Noorderburen zongen waarschijnlijk uit volle borst mee. Eéntje voor alle bloggers uit Oranjeland. "Hany & de rekels" (waar was Corry?) met het liedje Mario. By the way, hebben wij geen bloggende Mario? Komaan alle bloggers met een schema van Mario: in koor ...

1 opmerking:

Anoniem zei

Deze schrijft zus en de ander zo;het wordt moeilijk door de bomen,het bos nog te zien,doch ik hou van lange duurlopen en het heeft misschien geen enkel nut,doch ik doe het dan wel omdat ik het graag doe,als sportfrank heb ik ook al wel dikwijls gelezen dat appelsap verdund met water de nummer één is?
http://www.bloggen.be/funrunner