zondag, september 16, 2007

IPSO LEIE MARATHON 1


Vandaag gaan kijken naar de Ipso Leie marathon ... en ook meegedaan. Een unieke ervaring deze allereerste marathon. Meteen ook een PR gelopen al was dat nu niet echt verwonderlijk. Achteraan gestart en een rustig tempo aangehouden. De bedoeling was om de eerste 20km niet boven de 140 hartslagen te gaan. Daarna mocht het iets hoger maar niet boven de 150. Na 30km voelde ik me eigenlijk nog redelijk goed en dan begaat men de "euforistische" fout, versnellen. Bon, na 5km had ik het wel begrepen en ben ik weer een stuk trager gaan lopen. Al kwamen de pijntjes stilletjes aan opzetten toch heb ik op een aardige wijze kunnn finishen. Mijn tijd moet iets rond de 4hr 26' draaien. Ok voor een loper met mijn voorbereiding en die gestart is met de olympische gedachte. Trouwens er moet ruimte blijven om het PR te verbeteren! Mijn enige betrachting was uitlopen en dat is dus gelukt zonder "het zwart" voor de ogen te krijgen.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere wedstrijden maar deze was zeer goed georganiseerd en dat op alle vlakken. Ik zal zeker deelnemen aan de 2de uitgave, als we in goede gezondheid verkeren natuurlijk.

Vele bloggers gezien die mij aanmoedigden (dank u wel) maar er waren maar enkele die ik kende bij naam. Sorry voor degenen die ik niet kan vernoemen. Frank Spencer (met Betty en kids) die ondanks kwaaltjes toch verder liep, sterk. Koen die een zeer sterke wedstrijd liep en dat na zijn Flanders Field Marathon van verleden week. Hetzelfde kunnen we zeggen van Francis, 2 42-tigers op 8 dagen, chapeau! Kennis kunnen maken met collega Jan, gezien voor de start en tijdens de 1ste km nadien niet meer, veel te rap!



U ziet ik heb me laten omringen door ervaren marathonlopers maar het heeft niet mogen baten, ze zijn te snel!

7 opmerkingen:

Johan zei

Proficiat met uwen eerste. ALtijd een speciale ervaring. Ene voor in te kaderen. Nu op naar de volgende...

Anoniem zei

de eerste keer doet altijd een beetje pijn hé ;-)
Knap debuut ... dat smaakt naar meer!

Anoniem zei

Welkom in de club van de marathonlopers.
Van harte gefeliciteerd met je knappe prestatie.
Je moet me blijkbaar letterlijk op de hielen gezeten hebben.
Was het nog één km verder geweest, dan had je me ongetwijfeld te grazen genomen.
Geniet maar van die marathonroes.
Op naar de volgende ...

Anoniem zei

Met de wind op kop was het toch een extra zware marathon. 't Is zoals je zegt: er is nog ruimte genoeg om je tijd te verbeteren.
Nog eens een dikke proficiat.

RunningRonald zei

super!!! welkom Marathonman!! heel goed gelopen! Gefeliciteerd!

Anoniem zei

een late, maar volkomen terechte, dikke proficiat "etienne" !!!! Mooie PR !!
;-)

Anoniem zei

Proficiat Etienne met je geslaagd marathondebuut !! Puik werk.