zondag, september 23, 2007

Canicross Stevoort

(foto boven: Kan het serieuzer, Nicky & Wilfried)

Laat ons voor de afwisseling eens beginnen met het negatieve. Madame Chippie heeft voor gene meter willen lopen. Integendeel, ze was ideaal als tegengewicht. Je hebt tribunevoetballers, Chippie is een tribuneloopster. Enkel waar er volk stond -aan de start- liep ze voor mij. Al moet ik volgende week Zico in een kartonnen doos steken, hij gaat terug mee.

Voila, dat was het negatieve, al de rest was dik in orde. Opnieuw een grote opkomst en opnieuw een aantal nieuwe gezichten. Het weer was ideaal, ietsje warm maar zo heb ik het wel graag, een mooie omloop en voldoende verfrissing voor hond en loper. Een canicross gelopen "op het scherp van de snee", met enkele verrassende uitslagen. De mijne bijvoorbeeld: 17de met een tijd van 11'35", een gemiddelde van 13km/hr. Nog nooit zo traag gelopen op een canicross.



(Foto links: Chippie had dorst na haar schoonheidswandeling)
(Foto rechts: het IT-centrum van de Vlaamse canicross bemand door Bjorn)



(Foto links: totale uitputting aan de aankomst, hondje ziet er beter uit)
(Foto rechts: Lieve Reynaert in volle actie)

Na de wedstrijd mochten de medewerkers nog aanschuiven voor een heerlijke spaghetti en een lekkere chocolade mousse. Dank u wel amateur-kok van de Stevoortse hondenclub en ik kan u verzekeren dat veel restaurants zo geen goeie pasta serveren.

(Klik op de foto om meerdere foto's te bekijken en/of downloaden)
canicross Stevoort

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet alle wedstrijden lopen zoals je wil. En net zoals lopers hebben de hondjes ook niet altijd even viel zin of fut om te lopen.

Anoniem zei

Stefaan, ik wou dat ik er bij was met Bootje. Ik vind die canicrosses trouwens bijzonder leuk ! (alsook mn klein zusje Julie) Maar door mn druk NewYork-marathonschema (lange afstanden gepland op zondag) kan ik er helaas niet bij zijn. Maar misschien lukt het wel het nieuw canicross-seizoen ? En wie weet ga ik wel voor een podiumplaats ??? Afwachten... Alvast de groeten, veel succes met Zico en hopelijk tot binnenkort.