zaterdag, september 01, 2007

"Dwars door Izegem"

't Zit erop. Mijn eerste loopwedstrijd van meer dan 21km. Het tempo -12km/hr- tijdens de eerste 22,7km in een tijd van 1hr51'47" was voor mij iets te snel. Altijd al een trage starter geweest. Maar ondanks dit hoger tempo liep het allemaal redelijk goed en kon ik zonder problemen bij de groep van 68(?) starters blijven. Eens ze het tweede startschot gaven was het precies alsof ze ook mijn licht hadden uitgeschoten. Nooit gedacht dat ik zolang zo traag kon lopen. Op een bepaald moment dacht ik dat ik ging omvallen, zo traag was ik bezig. Zo'n gevoel had ik toch.

Toch verder gedaan al had ik even de bedenking om te stoppen toen ik een aantal lopers rechtdoor zag lopen om het parkoer te verlaten. Gelukkig was er een helper bij mij -dank u wel Vital- die mij telkens zei dat het niet ver meer was. Iedere km was voor mij (te) ver! Altijd goed om iemand bij u te hebben en die op de gepaste momenten drank kan aangeven, 't was nodig. Mijn totaaltijd over de 30,7km was 2hr42'05".

Ik was natuurlijk niet alleen aan de start. Regis Meurisse liep ook mee maar net als ik had hij niet genoeg km's gemaakt in de voorbereiding. Maagproblemen hebben hem belet om beter te doen. Sterk want velen hadden opgegeven in deze omstandigheden. Ook met de bloggers Francis, Sven en Clint heb ik kunnen kennismaken. Afgetrainde atleten die een stuk beter de km's verteerden dan ikzelve.

Wat ze ons niet hadden verteld was dat ene kandidate Miss Benelux de winnaar de prijs zou overhandigen met de nodige kussen. Had ik het geweten!

Toch een mooie wedstrijd -niet te onderschatten- en goed georganiseerd. IVAC maakte er weer een mooie loopdag van en dat mede door zijn vele vrijwilligers. Proficiat!

Andere IVAC atleten (zwart):
1.De Smet Tom - Merelbeke
2.Colpaert Filip - klasse van deze 53-jarige superatleet.
8.Vlerick Sven - blogger
9.Lenaers Clint - blogger
11. Pattyn Patrick
28.George Franky
31.Wuyts Bart
32.Tack Ronny
35.Pattyn Dominique
36.Wallaert Freddy
42.Codron Danny
48.Coucke Francis - blogger
57.Velghe Wilfried
61.Ikke
63.Meurisse Regis (collega)
64.Vanryckeghem Rik

Nu de beentjes omhoog, mij laten bedienen door Linda en niet meer uit de zetel. Morgen vlieg ik er weer in samen met Zico op de canicross van Loppem. 't Zijn zoveel km's niet maar de snelheid zal een stuk hoger liggen ... als het mij nog lukt.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed gedaan!! 30km is ook al een hele afstand hé! Succes in Loppem.
Voor mij begint vandaag een hele andere wedstrijd.
Groeten

Anoniem zei

Stef,

Nogmaals proficiat en volgend jaar doen we zeker beter. Al bij al hebben we toch een afstand van 31km afgelegd. Eens thuis gekomen heb ik mijn blaren op beide voeten verzorgd. De beentjeszelf zijn redelijk goed. Hopelijk heb je niet te veel last van de benen.
Succes in Loppem en tot ziens.

Reg

Unknown zei

Prima gedaan, en ik vond het een leukekennismaking!

http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei

KLASSE !!! chapeau hoor !! je moet het maar doen !!!!! proficiat !!

Anoniem zei

Ik had een deza-voe. Het McBride spook was daar weer. Na 22 km wilde ik ook een tandje bijsteken, maar ik liep mezelf gewoonweg in de vernieling. Op hartslag uitgelopen. Amai! Afgezien man.
Vandaag al stukken beter. Geen last in de benen, alleen beetje vermoeid gevoel.
Prettige kennismaking met "Stefan".
Collega, naar 't schijnt...

Anoniem zei

moet wel leuk zijn als de hond meewil ik moet het allesinds niet doen met hond van mijn moeder die bijt denk ik
. ik zou uit de wedstrijd gehaald worden