zondag, september 02, 2007

The day after - Canicross Loppem

(foto boven: Kim had grote dorst)

Na mijn confrontatie met de (te vele) Km van gisteren was ik van plan het vandaag wat rustiger aan te doen. Maar na enkele km's opwarming (joggen) voelden de stijve spieren en de tegenpruttelende enkel al iets beter.

De canicross van Loppem was weeral een schot in de roos. 167 duo's namen de start in het Kasteelpark van Loppem, een prachtige locatie op de maat gemaakt voor de canicross. Opvallend waren de vele nieuwe atleten die aan de start kwamen. Canicross zit duidelijk in de lift. Het totaalpakket van deze canicross maakt hem zo bijzonder. Onder de vele uitstekend georganiseerde canicrossen betekent Loppem hetzelfde voor de hondensport als de "Ronde van Vlaanderen" voor het wielermilieu. Trouwens als we het met de voetbal zouden vergelijken dan spelen alle Vlaamse canicrossen in de Campions League!

(foto boven: 2 van de vele draaischijven van de canicross, Wilfried & Michel)

Het was weer warm maar het parkoer liep over het algemeen tussen en onder de bomen. Mijn start was -en dat in tegenstelling tot mijn stratenwedstrijden- weer zeer snel en dat lag vooral aan Zico. Hij had er duidelijk zin in. Het was één van zijn betere wedstrijden want op verschillende plaatsen en voor een redelijk lange afstand kon hij mij trekken. Ik denk dat hij wist dat ik gisteren serieus had afgezien. "Een tandje bij steken en mijn bazeke eens laten voelen dat hij meer moet trainen als hij wilt meelopen met de grote jongens".

Ondanks alles ben ik toch tevreden met mijn wedstrijd. Een tijd neergezet die ik helemaal niet had verwacht en redelijk in de buurt van de betere lopers.Nadien liep Zico nog eens mee met de Kids-run. De 5-jarige Lara Vandekerckhove liep een geweldige wedstrijd.
Mijn resultaat:
2620m - 9'56" - 15,826km/hr - 8plaats op 34 in mijn categorie. Een tevreden canicrosser kon dus toch nog een happy end aan zijn sportief weekend breien. Binnen enkele weken zijn we terug paraat te Stevoort. Iedereen welkom!

(foto boven: 't was warm)

2007-09-02 canicross Loppem
Klikken op de foto hierboven om meer atleten te bewonderen !!! (en downloaden)




(foto links: sommigen mogen er niet zijn en proberen zich te verstoppen)
(foto rechts: jawel, ikke, maar door de snelheid van de loper niet scherp te fotograferen :-) )

Ter info: meer verslagen en nuttige info + sfeerbeelden op http://www.vlaamsecanicrossfederatie.be/

2 opmerkingen:

Johan zei

Proficiat hé. Die "IKKE" heeft goed gelopen daar in Izegem en omstreken.

Anoniem zei

Kanppe prestaties, en dat 2 dagen na elkaar! Da's natuurlijk het voordeel van een dieselmotor hé!!