donderdag, november 16, 2006

Solo training

Dinsdag een kleine 30' gelopen en vandaag 40', helemaal alleen. Mijn begeleiders hebben het laten afweten. Eigen schuld, ik had hen gezegd dat naar school gaan belangrijk is. Hopelijk zie ik ze toch nog eens terug. Vooral vandaag was het lastig lopen. Onze meteo voorspelde een Max temperatuur van 34° maar om 0900hr waren de 30° al bereikt. Lopen rond de startbaan van "NDOLO Airfield" is niet zo simpel. Weinig wind dus weinig afkoeling, een echte bakoven. Deze trainingen zijn eigenlijk maar onderhoudstrainingen, bezigheidstherapie. Mijn ongezonde eetgewoontes en mijn onregelmatige trainingsdagen door het veranderlijke werkschema laten mij niet toe doeltreffend te trainen. 's Avonds moet ik met mijn collega's een beetje tot rust komen -de boog kan niet altijd gespannen zijn- op het terras van Kings Park, onder de mangoboom. Een frisse "Paulaner" kan dan wonderen doen. "Paulaner" is een Duits wit bier. Een " Castel" is een Frans bier dat we hier graag consumeren maar is niet zo gesmaakt als zijn Duitse concurrent. Maar verleden week heb ik een zeer lekker bier mogen drinken, mijn favoriete bier na een wedstrijd. Ook zonder wedstrijd drink ik hem graag al is een Rodenbach dan meer mijn dorstlesser. Paulaner en Castel spelen niet mee, zijn geen concurrentie want den DUVEL die ik heb gedronken speelt een paar klassen hoger. Hemels om nog eens één van de beste Belgische bieren te mogen proeven. Het was in een uitstekend restaurant met terras en zwembad. Het kader was ideaal; terras, palmboom, langs het water en een heerlijke frisse Duvel om te eindigen. Hier op een fatsoenlijke manier trainen lukt dus niet. Het harde leven hier laat dat niet toe. :-) Eens terug in België zal ik mij op een deftige manier kunnen voorbereiden voor de marathon van Rotterdam ... maak ik mezelf wijs.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Van de week heb ik veel aan je moeten denken: Congo is niet uit het nieuws geweest, en veel positiefs kwam er niet uit de tv ...

Anoniem zei

Rotterdam... ik was er twee keer bij. In 1993, mijn marathondebuut, in 1995 voor de 10 km en voor het aanmoedigen van enkele clubleden. Ik kan u verzekeren: sfeer, sfeer en nog eens sfeer!